Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nudziarz
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Co nick to topik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 1:46, 09 Gru 2006    Temat postu:

Nie umiem jeździć na łyżwach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
Gość





PostWysłany: Sob 7:13, 09 Gru 2006    Temat postu:

No kryta hala lodowa tez w mojej wsi dysponujemy
jak ktos woli prać pupa o lód.... a nie w nieg....
Powrót do góry
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 7:32, 09 Gru 2006    Temat postu:

nie lubię zimy, więc i sporty zimowe coś mnie nie kręcą, ale te narty trochę mnie kuszą ( i to grzane wino w przerwach pite )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
Gość





PostWysłany: Sob 7:41, 09 Gru 2006    Temat postu:

No... tego Ci u nas dostatek
Jak policzyłem kiedyś w promieniu kilometra od mojego domu jest bodajże 11 knajpek...
I tak się kiedys zastanawiałem.. po czorta człowiek te narty na plecach nosi.. umeczy się , odzwiga.... a i tak przecież w rezultacie w jakiejs knajpie wyladuje
Powrót do góry
skoorpioo
maszynista z Melbourne


Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nibylandii )))

PostWysłany: Sob 9:05, 09 Gru 2006    Temat postu:

nie to zebym tam sie znal, ale znalazlem specjalnie dla Ciebie Dzeska

Narty carvingowe

Marek Ogorzałek ,15 listopada 2001 15:53

Narty carvingowe, to narty o zwiększonym, a w niektórych wypadkach, radykalnym taliowaniu. Wszystkie inne parametry i ich właściwości są temu podporządkowane.

- Sztywność zgięciowa - zmniejszona - narta może się głębiej wyginać. W ten sposób łatwiej dopasowuje się do promienia skrętu wycinanego zgodnie z promieniem jej bocznej krzywizny.

- Sztywność skrętna - zwiększona - dzioby i piętki nart nie okręcają się. Nie obślizgują się przy ustawianiu nart na krawędzi, pod kątem do płaszczyzny śniegu i dociśnięcia ich w środkowej części. W ten sposób skrócone narty lepiej trzymają na twardych sztucznie naśnieżonych stokach.

Pełna ostrość krawędzi na całej długości - narty tradycyjne, również były taliowane. Działanie jednak tego taliowania, wykorzystywane było, w drugiej części skrętu, w trakcie sterowania. Wywołanie skrętu odbywało się na płasko ustawionych, odciążonych nartach, w wyniku rotacyjnego impulsu skrętnego. Aby ułatwić moment wywołania skrętu, przody i tyły nart były tępione. Tym samym krawędzie i całe narty skrócone. Co za tym idzie, dzioby nart, które tak efektywnie potrafią wciąć się w śnieg i rozpocząć cięty skręt zostały zupełnie pominięte. Dobrzy narciarze, wyczuwający te braki kompensowali je dłuższymi nartami.

W nowej technice, cały skręt wycinany jest krawędzią i talią nart. Krawędzie są miejscem kontaktu nart ze śniegiem, i transformatorem ich właściwości. Dla tego dużą uwagę należy skierować na sposób ostrzenia i pełną długość naostrzonych krawędzi.

Dla dobrego trzymania i ślizgu nart, nie ważna jest tylko ostrość krawędzi, ale również ich struktura i smarowanie.

Szlifowanie końcowych części nart diamentem, ma duże znaczenie. Uzyskana w ten sposób: cyrkularna, łukowa, diagonalna struktura krawędzi robi te narty bardziej łagodnymi.

Geometria krawędzi:

ażeby nadać krawędziom większą skuteczność, ostrzy się je o 1 - 4 o ostrzej niż 90 o.

Aby ułatwić prowadzenie nart w skręcie, krawędzie po stronie zewnętrznej stromo opadają, natomiast patrząc od środka na zewnątrz są lekko ścięte na ukos.

Dla jazdy z ekstremalnym wychyleniem w skręcie przestawia się kąt ostrzenia nart o kilka stopni na zewnątrz ślizgu.

Taliowanie nart:

Głębokość i kształt taliowania jest najważniejszym tematem dla konstruktorów carvingowych nart. W chwili obecnej temat ten, jest ogromnym polem doświadczalnym, gdzie firmy narciarskie, szukają wciąż nowych rozwiązań. Od kształtu bocznej krzywizny narty, bezpośrednio zależy, zachowanie się nart w skręcie.

Od kształtu i szerokości dziobów nart, zależeć będzie rozpoczynanie skrętu. Łatwiejsze, bądź wymagające większego zaangażowania technicznego wcinanie narty w skręt. Kształt piętki, wpływać będzie na sterowanie i wykończenie skrętu. Narty stają się łatwiejsze, bądź trudniejsze w prowadzeniu. Dopasowywane są, w ten sposób, do prędkości i sposobu jazdy ich użytkowania.

Konstruktorzy, obok tradycyjnego taliowania proponują inne: eliptyczne, w kształcie "U", cykloidalne.
to carv - ciąć, wytłaczać, rzeźbić

carving - wycinanie skrętu w jeździe na nartach zgodnie z krzywizną bocznej krawędzi narty

skręt carvingowy - czysty skręt cięty, od początku do końca wycinany przez krawędzie nart, zgodnie z ich talią i wygięciem.

narty carvingowe - narty o radykalnie zmienionej formie geometrycznej:
szerokość dziobów nart powyżej 93 mm
szerokość środka nart pomiędzy 62 - 65 mm (wyjątek snowriders)
szerokość tyłów nart powyżej 88 mm

SKRĘT CARVINGOWY - to czysty skręt cięty. W całości wycinany przez krawędzie nart w skręcie zgodnym z ich talią i wygięciem.

Co takiego jest w nartach carvingowych. Czym różnią się one od nart tradycyjnych:
• Zwiększoną sztywnością poprzeczną - narty lepiej trzymają, nie ześlizgują się z wycinanego toru przejazdu.
• Zmniejszoną sztywnością wzdłużną - narty łatwiej wyginają się w skręcie, dopasowując się do wycinanego skrętu.
• Wcięciem bocznym - taliowanie nart - różnica szerokości dziobów, piętek i środka narty. Parametry te zmieniają się w zależności od kształtu figury geometrycznej wpisanej w krawędź narty (okrąg, elipsa, cykloid, ...). Kształt ten bezpośrednio wpływa na zachowanie się nart w skręcie.
• Promieniem bocznej krzywizny nart - jeżeli wartość tego promienia jest wartością mniejszą niż 30 m - to są to narty carvingowe. Wszystkie narty o promieniu bocznej krzywizny większym niż 30 m - to narty tradycyjne.
• Długością - narty carvingowe są krótsze od nart tradycyjnych.
W zależności od przeznaczenia, narty carvingowe dzielimy na:
• RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
• SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
• FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
• INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
• ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
• CROS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
• EAZY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
W każdej z w/w grup nart carvingowych, wyróżnić można narty łatwiejsze, lub trudniejsze w prowadzeniu, łatwiej wchodzące lub wychodzące ze skrętu. Propozycje ze strony carvingu, dają nam, szeroką gamę nart i stwarzają możliwości wyboru i doboru odpowiedniego dla nas sprzętu. Propozycje przedstawiane przez firmy narciarskie dokładnie opisują, do jakiego rodzaju narciarstwa dane narty zostały skonstruowane. Daje to możliwość dokładniejszego, niż w nartach tradycyjnych, dopasowania ich do techniki i dynamiki jazdy przez narciarzy reprezentowanej.

Przy konstruowaniu nart carvingowych została odwrócona jedna z podstawowych zasad narciarstwa. To nie my swoją techniką jazdy dopasowujemy się do nart - to techniczne i konstrukcyjne parametry nart dopasowywane są do nas. Aby bardziej zrozumieć zasady funkcjonowania carvingu i różnice w stosunku do nart tradycyjnych, należy zwrócić uwagę na promień bocznej krzywizny narty - R. Zmniejszenie wartości tego promienia umożliwiło wykonanie ciętego skrętu. Ustawienie nart pod kątem do płaszczyzny śniegu, dociśnięcie nart do śniegu powodujące ich wygięcie (zgodne z taliowaniem), prowadzenie nart w ślizgu wzdłuż krawędzi. Narta sama wycina skręt zgodny z jej telią i wygięciem. Czym mniejszy promień - R, większy kąt ustawienia nart - tym większa możliwość wygięcia nart, co za tym idzie - skręt o mniejszym promieniu na nich wykonamy, a jazda stawać się będzie bardziej ekstremalna. Skręt wykonywany na tak ułożonych i prowadzonych nartach, pozwala na jazdę śladem ciętym, a co najważniejsze, maksymalne wykorzystanie siły odśrodkowej działającej na narciarza w skręcie. Siła ta jest podstawowym elementem i warunkiem funkcjonowania nowoczesnej techniki narciarskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
Gość





PostWysłany: Sob 9:17, 09 Gru 2006    Temat postu:

Boszz.. jak można skomplikować najprostsza rzecz pod słońcem...

Sie staje i się jedzie..
Najpierw mniej wiecej.... to znaczy mniej na nartach więcj na d*
Potem przypadkowo ogladasz się za dziwczyna na stoku.. i nagle okazuje się że wlasnie niechcacy skreciłes!!!
więc zakładasz okulary.. i już jesteś mistrzem stoku
Powrót do góry
skoorpioo
maszynista z Melbourne


Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nibylandii )))

PostWysłany: Sob 9:18, 09 Gru 2006    Temat postu:

jak sie nie wywrucis to sie nie naucys

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 12:11, 09 Gru 2006    Temat postu:

nudziarz napisał:
No... tego Ci u nas dostatek
Jak policzyłem kiedyś w promieniu kilometra od mojego domu jest bodajże 11 knajpek...
I tak się kiedys zastanawiałem.. po czorta człowiek te narty na plecach nosi.. umeczy się , odzwiga.... a i tak przecież w rezultacie w jakiejs knajpie wyladuje

prawda?
"och byłem na nartach", hihi, a okazuje się, ze większość czasu spijał knajpiane trunki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 12:23, 09 Gru 2006    Temat postu:

Przecież nie powiedż żonie,że nie miał czasu śniegu zobaczyć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
Gość





PostWysłany: Sob 13:13, 09 Gru 2006    Temat postu:

dżeska napisał:
nudziarz napisał:
No... tego Ci u nas dostatek
Jak policzyłem kiedyś w promieniu kilometra od mojego domu jest bodajże 11 knajpek...
I tak się kiedys zastanawiałem.. po czorta człowiek te narty na plecach nosi.. umeczy się , odzwiga.... a i tak przecież w rezultacie w jakiejs knajpie wyladuje

prawda?
"och byłem na nartach", hihi, a okazuje się, ze większość czasu spijał knajpiane trunki

Och Dzeska> i tak lepsze to od " wrócilem z delegacji kochanie"
Blue_Light_Colorz_PDT_02
Powrót do góry
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 13:22, 09 Gru 2006    Temat postu:

Delegacji...z takich powrotów perfumami podobno pachnie a nie trunkami... Blue_Light_Colorz_PDT_02

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 16:38, 09 Gru 2006    Temat postu:

Kipol napisał:
Delegacji...z takich powrotów perfumami podobno pachnie a nie trunkami... Blue_Light_Colorz_PDT_02

uuuu, temat drażliwy.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 17:17, 09 Gru 2006    Temat postu:

Rozumiem,że mąż w delegacji-zostawimy więc na dalsze nigdy takie głupie gadanie.
Poduszka pod głową?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:01, 09 Gru 2006    Temat postu:

Kipol napisał:
Rozumiem,że mąż w delegacji-zostawimy więc na dalsze nigdy takie głupie gadanie.
Poduszka pod głową?

poduszki pod głową nie ma, bo ciągle łażę....
Temat delegacji kiedyś był trudny, teraz czasem zakłuje na wspomnienie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:03, 09 Gru 2006    Temat postu:

skoorpioo napisał:
nie to zebym tam sie znal, ale znalazlem specjalnie dla Ciebie Dzeska

Narty carvingowe

Marek Ogorzałek ,15 listopada 2001 15:53

Narty carvingowe, to narty o zwiększonym, a w niektórych wypadkach, radykalnym taliowaniu. Wszystkie inne parametry i ich właściwości są temu podporządkowane.

- Sztywność zgięciowa - zmniejszona - narta może się głębiej wyginać. W ten sposób łatwiej dopasowuje się do promienia skrętu wycinanego zgodnie z promieniem jej bocznej krzywizny.

- Sztywność skrętna - zwiększona - dzioby i piętki nart nie okręcają się. Nie obślizgują się przy ustawianiu nart na krawędzi, pod kątem do płaszczyzny śniegu i dociśnięcia ich w środkowej części. W ten sposób skrócone narty lepiej trzymają na twardych sztucznie naśnieżonych stokach.

Pełna ostrość krawędzi na całej długości - narty tradycyjne, również były taliowane. Działanie jednak tego taliowania, wykorzystywane było, w drugiej części skrętu, w trakcie sterowania. Wywołanie skrętu odbywało się na płasko ustawionych, odciążonych nartach, w wyniku rotacyjnego impulsu skrętnego. Aby ułatwić moment wywołania skrętu, przody i tyły nart były tępione. Tym samym krawędzie i całe narty skrócone. Co za tym idzie, dzioby nart, które tak efektywnie potrafią wciąć się w śnieg i rozpocząć cięty skręt zostały zupełnie pominięte. Dobrzy narciarze, wyczuwający te braki kompensowali je dłuższymi nartami.

W nowej technice, cały skręt wycinany jest krawędzią i talią nart. Krawędzie są miejscem kontaktu nart ze śniegiem, i transformatorem ich właściwości. Dla tego dużą uwagę należy skierować na sposób ostrzenia i pełną długość naostrzonych krawędzi.

Dla dobrego trzymania i ślizgu nart, nie ważna jest tylko ostrość krawędzi, ale również ich struktura i smarowanie.

Szlifowanie końcowych części nart diamentem, ma duże znaczenie. Uzyskana w ten sposób: cyrkularna, łukowa, diagonalna struktura krawędzi robi te narty bardziej łagodnymi.

Geometria krawędzi:

ażeby nadać krawędziom większą skuteczność, ostrzy się je o 1 - 4 o ostrzej niż 90 o.

Aby ułatwić prowadzenie nart w skręcie, krawędzie po stronie zewnętrznej stromo opadają, natomiast patrząc od środka na zewnątrz są lekko ścięte na ukos.

Dla jazdy z ekstremalnym wychyleniem w skręcie przestawia się kąt ostrzenia nart o kilka stopni na zewnątrz ślizgu.

Taliowanie nart:

Głębokość i kształt taliowania jest najważniejszym tematem dla konstruktorów carvingowych nart. W chwili obecnej temat ten, jest ogromnym polem doświadczalnym, gdzie firmy narciarskie, szukają wciąż nowych rozwiązań. Od kształtu bocznej krzywizny narty, bezpośrednio zależy, zachowanie się nart w skręcie.

Od kształtu i szerokości dziobów nart, zależeć będzie rozpoczynanie skrętu. Łatwiejsze, bądź wymagające większego zaangażowania technicznego wcinanie narty w skręt. Kształt piętki, wpływać będzie na sterowanie i wykończenie skrętu. Narty stają się łatwiejsze, bądź trudniejsze w prowadzeniu. Dopasowywane są, w ten sposób, do prędkości i sposobu jazdy ich użytkowania.

Konstruktorzy, obok tradycyjnego taliowania proponują inne: eliptyczne, w kształcie "U", cykloidalne.
to carv - ciąć, wytłaczać, rzeźbić

carving - wycinanie skrętu w jeździe na nartach zgodnie z krzywizną bocznej krawędzi narty

skręt carvingowy - czysty skręt cięty, od początku do końca wycinany przez krawędzie nart, zgodnie z ich talią i wygięciem.

narty carvingowe - narty o radykalnie zmienionej formie geometrycznej:
szerokość dziobów nart powyżej 93 mm
szerokość środka nart pomiędzy 62 - 65 mm (wyjątek snowriders)
szerokość tyłów nart powyżej 88 mm

SKRĘT CARVINGOWY - to czysty skręt cięty. W całości wycinany przez krawędzie nart w skręcie zgodnym z ich talią i wygięciem.

Co takiego jest w nartach carvingowych. Czym różnią się one od nart tradycyjnych:
• Zwiększoną sztywnością poprzeczną - narty lepiej trzymają, nie ześlizgują się z wycinanego toru przejazdu.
• Zmniejszoną sztywnością wzdłużną - narty łatwiej wyginają się w skręcie, dopasowując się do wycinanego skrętu.
• Wcięciem bocznym - taliowanie nart - różnica szerokości dziobów, piętek i środka narty. Parametry te zmieniają się w zależności od kształtu figury geometrycznej wpisanej w krawędź narty (okrąg, elipsa, cykloid, ...). Kształt ten bezpośrednio wpływa na zachowanie się nart w skręcie.
• Promieniem bocznej krzywizny nart - jeżeli wartość tego promienia jest wartością mniejszą niż 30 m - to są to narty carvingowe. Wszystkie narty o promieniu bocznej krzywizny większym niż 30 m - to narty tradycyjne.
• Długością - narty carvingowe są krótsze od nart tradycyjnych.
W zależności od przeznaczenia, narty carvingowe dzielimy na:
• RACE CARVING R 18-28 m - narty sportowe, do jazdy na dużych i bardzo dużych prędkościach. Ich walorów najlepiej dostrzec można podczas bardzo szybkich i agresywnych zjazdów. Narty na dobrze przygotowane twarde stoki.
• SLALOM CARVING R 11-16 m - narty sportowe, slalomowe. Uniwersalne narty również do fun carvingu.
• FUN CARVING R 9-14 m - narty do ekstremalnego wykonywania skrętów z ciałem maksymalnie wychylonym do środka skrętu. Jazda na dużej prędkości z maksymalnym wykorzystaniem siły odśrodkowej i oparciu się na krawędziach nart. Narty uniwersalne na większość stoków. Narty uniwersalne technicznie.
• INNOWACJE FUN CARVINGOWE R 6-10 m - fantastyczne narty do nauki carvingu, zabawa na śniegu, narty dla dzieci i młodzieży.
• ALLROUND CARVING R 18-30 m - narty dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy. narty uniwersalne, również dla tradycyjnej techniki. dla narciarzy preferujących jazdę ciętym śladem, jazdę ostrą agresywną. Narty najbardziej uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
• CROS CARVING R 18-26 m - narty podobnie jak allround carving przeznaczone dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy do jazdy poza trasami.
• EAZY CARVING R 16-25 m - narty dla uczących się i początkujących narciarzy. Ułatwiają wykonanie pierwszych skrętów. Jazda na małych i średnich prędkościach z lekkim opieraniem się na krawędziach nart. Narty uniwersalne terenowo, zalecane na polskie stoki.
W każdej z w/w grup nart carvingowych, wyróżnić można narty łatwiejsze, lub trudniejsze w prowadzeniu, łatwiej wchodzące lub wychodzące ze skrętu. Propozycje ze strony carvingu, dają nam, szeroką gamę nart i stwarzają możliwości wyboru i doboru odpowiedniego dla nas sprzętu. Propozycje przedstawiane przez firmy narciarskie dokładnie opisują, do jakiego rodzaju narciarstwa dane narty zostały skonstruowane. Daje to możliwość dokładniejszego, niż w nartach tradycyjnych, dopasowania ich do techniki i dynamiki jazdy przez narciarzy reprezentowanej.

Przy konstruowaniu nart carvingowych została odwrócona jedna z podstawowych zasad narciarstwa. To nie my swoją techniką jazdy dopasowujemy się do nart - to techniczne i konstrukcyjne parametry nart dopasowywane są do nas. Aby bardziej zrozumieć zasady funkcjonowania carvingu i różnice w stosunku do nart tradycyjnych, należy zwrócić uwagę na promień bocznej krzywizny narty - R. Zmniejszenie wartości tego promienia umożliwiło wykonanie ciętego skrętu. Ustawienie nart pod kątem do płaszczyzny śniegu, dociśnięcie nart do śniegu powodujące ich wygięcie (zgodne z taliowaniem), prowadzenie nart w ślizgu wzdłuż krawędzi. Narta sama wycina skręt zgodny z jej telią i wygięciem. Czym mniejszy promień - R, większy kąt ustawienia nart - tym większa możliwość wygięcia nart, co za tym idzie - skręt o mniejszym promieniu na nich wykonamy, a jazda stawać się będzie bardziej ekstremalna. Skręt wykonywany na tak ułożonych i prowadzonych nartach, pozwala na jazdę śladem ciętym, a co najważniejsze, maksymalne wykorzystanie siły odśrodkowej działającej na narciarza w skręcie. Siła ta jest podstawowym elementem i warunkiem funkcjonowania nowoczesnej techniki narciarskiej.



wraca mi przytomność,
dopiero przed chwilą zobaczyłam, jak się napracowaleś Skoorpioo, poczytałan, dzięki
a te oszlifowane diamentem końcowe części nart to można z teho kamienia oskrobać? ( i do pierścionka)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anka
serce żółto-czerwone


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 13358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 257 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Scyzorykowo :D

PostWysłany: Sob 20:30, 09 Gru 2006    Temat postu:

A ja nie przeczytam - za leniwa jestem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 20:42, 09 Gru 2006    Temat postu:

A po co to czytać?Zakładasz nartu i szorujesz po stoku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 20:43, 09 Gru 2006    Temat postu:

Kipol napisał:
A po co to czytać?Zakładasz nartu i szorujesz po stoku...
dokładnie, wycieram sobą każdy kawałek śniego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kipol
maszynista z Melbourne


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 8027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mała Sycylia

PostWysłany: Sob 20:48, 09 Gru 2006    Temat postu:

Mniej więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dżeska
maszynista z Melbourne


Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 4648
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z miedzianej krainy
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 20:49, 09 Gru 2006    Temat postu:

Kipol napisał:
Mniej więcej.

raczej na pewno
i łamię z chropotem kościec


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Co nick to topik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 12 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin