Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Agrykola - topik organizacyjny
Idź do strony 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Dział growy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:56, 04 Mar 2008    Temat postu: Agrykola - topik organizacyjny


No to pomału ruszamy z przygotowaniami do kolejnej już gry.
Chętni mogą się już zgłaszać, instrukcja pojawi się na dniach
Lista graczy:
1. Animavilis [Maryna i Karpo Animiakowie]
2. Nikt [Eberharda i Sędziwój Bezimienni]
3. Seeni [Jaga i Roch Futrzakowie]
4 Bobro [Bobra i Bobro Boberscy]
5. Ribka_Pilka/Beata [B. i R. Bełnoribie]
6. EMES [Nicole i Tom KRUSowie]
7. Pasztet [Chlebczo Chlebarow]
8. Melpomena [Tucha i Waluś Walusiakowie]
9. Kewa2 [Przebor i Tomiła Prorokowie]
10. Zadziora [Andzia i Maciek Zadziorowie]


INSTRUKCJA!
Zamieszczam ją w kawałkach, bo jest dość obszerna

Agrykola w oryginale jest dość zawiłą grą, opartą na kartach, nie będę tu jednak jej opisywał, uproszczenia dla potrzeb forum i tak są niezbędne.
W skrócie - gracze mają za zadanie dorobić jak największego majątku w trakcie określonej (zależnej od ilości graczy) liczby rund. Podejmując się wszystkich typowo rolniczych czynności.

Gdzieś w odległej przeszłości zapomniana wioska zostaje zasiedlona przez nowych mieszkańców. W trakcie gry zostanie przedstawiona mapa podzielona na sektory (żeby łatwiej było graczom określić w jakim sektorze co robią). W sektorach zawierających zagrody można postawić dom a także inne niezbędne zabudowania gospodarcze. W sektorach rolniczych można wysiać i uprawiać wybrane przez siebie rośliny, przeznaczyć je na pastwiska, ewentualnie wykopać staw rybny.
W sektorze leśnym niczego się nie buduje, można jednak wysłać tam kogoś na polowanie albo zbiór jagód czy grzybów, tudzież zdobywać drewno.


1. Każdy gracz steruje działalnością przyznanego sobie na początku chłopskiego małżeństwa. Dobrze jest nadać im jakieś imiona i nazwiska, ułatwi to komunikację. Małżeństwo jest dwupłciowe, żartobliwie możemy nazywać ich "chłopem" i "babą"
2. Gra podzielona jest na rundy będące porami roku. Zaczyna się wiosną, potem jest oczywiście lato, jesień i zima. Niektóre czynności (np. zbiór rolnych płodów) są dostępne tylko w niektórych porach roku.
3. Co musi zrobić gracz? Przed każdą rundą wysyła mi informację co robi jego małżeństwo, lista możliwych czynności pojawi się poniżej. Można zaplanować czynności na cały rok, w przypadku jednak nieobecności a pojawienia się konfliktów z innymi graczami, rozstrzygane będą one na korzyść obecnego, konflikt między graczami nieobecnymi będzie rozstrzygnięty losowo.
4. Oprócz czynności pojawią się jeszcze 3 inne listy:
a) lista dostępnych roślin (+ grzyby) - każda ma swoje właściwości, swoją wartość i może być wykorzystywana do różnych celów
b) lista dostępnych zwierząt (udomowionych i dzikich) - podobnie jak rośliny, zwierzęta mają swoje wymagania, które należy wypełnić, żeby powiodła się hodowla.
c) lista budynków, które można wznosić (
Rośliny i zwierzęta (+grzyby) mogą być zjadane. Zwierzęta też muszą jeść i trzeba o tym pamiętać. Jedzenie jest niezbędne do funkcjonowania ludzi i zwierząt. Dlatego warto pamiętać o robieniu zapasów.

UWAGA:
żeby przeżyć każda osoba musi w ciągu jednej pory roku zjeść jedną jednostkę pożywienia. Jeśli nie ma pożywienia - głoduje i w danej rundzie nie może wykonać żadnej czynności poza zakupem żywności.

No to co mogą robić nasi rolnicy? A właściwie o czym mogą zdecydować gracze? Otóż przesyłają mi PW z informacją co w danej rundzie/porze roku będzie robiła określona osoba (chłop, baba, ewentualnie dziecko):
możliwe czynności:
1. zbudowanie określonego budynku
2. zasianie/zasadzenie określonej rośliny na wybranym obszarze
3. zbiór określonej rośliny (żniwa, zbiory itd)
4. kupno/sprzedaż określonego towaru
5. wyprodukowanie określonego towaru (o ile dysponuje się odpowiednim budynkiem i odpowiednim surowcem - do produkcji mąki trzeba mieć młyn)
6. zajęcie się określonymi zwierzętami (np. baba zajmująca się latem 2 krowami otrzymuje w tym miesiącu 20 jednostek mleka).
7. przekształcenie zajętego przez siebie obszaru w jakiś inny (np. pola w pastwisko albo staw rybny)
8. wyprawa do lasu
9. próba zaszkodzenia innym graczom (podpalenie budynku, kradzież zbiorów, kradzież zwierzęcia).

Niektóre czynności mogą być wykonane tylko w okreslonych porach roku, niektóre (budowanie większych budynków) zajmują więcej niż jedną porę roku.

Lista dostępnych roślin:
jęczmień - wymaga pola. Siew wiosna, zbiór lato. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek jęczmienia. Może być przetworzony na mąkę/chleb w młynie, bądź wraz z chmielem na piwo w browarze.
pszenica - wymaga pola. Siew wiosna, zbiór lato. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek pszenicy. Może być przetworzona na mąkę/chleb w młynie.
ziemniaki - wymagają pola. Siew wiosna, zbiór jesień. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek ziemniaków. Nie wymagają przetworzenia do spożycia. Mogą być przetworzone na wódkę w gorzelni.
rzepa - wymaga pola. Siew wiosna, zbiór jesień. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek rzepy. Nie wymaga przetwarzania do spożycia.
groch - wymaga ogrodu. Siew wiosna, zbiór lato. Z jednego ogrodu uzyskuje się 10 jednostek grochu. Nie wymaga przetwarzania do spożycia.
jabłoń - wymaga pola (zmiana w sad). Sadzenie jednorazowo wiosną, zbiory jesienią. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek jabłek. Jabłka nie wymagają przetworzenia do spożycia.
len/konopie (niech będą zamiennie). wymaga pola. Siew wiosna, zbiór lato. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek lnu/konopi. Można je przetworzyć na sznury w warsztacie powroźniczym albo na olej w tłoczni.
chmiel - wymaga ogrodu. Siew wiosna, zbiór jesień. Z jednego ogrodu uzyskuje się 10 jednostek chmielu. Można go przetworzyć na piwo (wraz z jęczmieniem) w browarze.
winorośl - wymaga pola (zamiana w winnicę). Siew wiosna, zbiór lato. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek winogron. Nie wymagają przetworzenia do spożycia, można je przetworzyć na wino.
kapusta - wymaga pola lub ogrodu. Siew wiosna, zbiór jesień. Z jednego pola uzyskuje się 10 jednostek kapusty, z jednego ogrodu uzyskuje się 5 jednostek kapusty. Nie wymaga przetworzenia do spożycia.

Uwaga: do wysiania potrzebne są 2 jednostki danej rośliny, żeby uzyskać plony, więc nie warto sprzedawać/zjadać wszystkiego co się zebrało, jeśli ma się w planach dalszą uprawę.

jagody - dostępne w lesie, zbiór latem, jedna osoba może uzyskać 5 porcji jagód z lasu. Nie wymagają przetwarzania do spożycia.
grzyby - dostępne w lesie, zbiór jesienią, jedna osoba może uzyskać 5 porcji grzybów z lasu. Nie wymagają przetworzenia do spożycia.

Zwierzęta:
kury - każda kura to 1 jednostka mięsa (jeśli zabita), lub 10 jaj (jeśli żywa) na rundę. 1 kura zjada jedną jednostkę pszenicy lub jęczmienia na 2 rundy. Z 2 kur "uzyskuje się" 2 następne kury po co 2 pory roku. Kury wymagają kurnika, żeby przetrwać zimę.
świnie - każda świnia to 5 jednostek mięsa (jeśli zabita). 1 świnia zjada 1 porcję pszenicy, jęczmienia, rzepy, grochu, kapusty albo ziemniaków, może też żywić się na pastwisku. Z 2 świń "uzyskuje się" 2 następne świnie co 4 pory roku. Świnie wymagają chlewu, żeby przeżyć zimę.
owce - każda owca to 3 jednostki mięsa (jeśli zabita), lub 5 jednostek wełny (jeśli żywa). 1 owca zjada 1 porcję pszenicy, jęczmienia lub kapusty na 1 rundę, może też żywić się na pastwisku. Z 2 owiec "uzyskuje się" 2 nowe owce co 4 pory roku. Owce wymagają owczarni, żeby przeżyć zimę.
kozy - każda koza to 3 jednostki mięsa (jeśli zabita), lub 5 jednostek mleka (jeśli żywa). 1 koza zjada 1 porcję dowolnej rośliny na 1 rundę, może też żywić się na pastwisku. Z 2 kóz "uzyskuje się" 2 nowe kozy co 4 rundy. Koza wymaga dowolnego budynku, żeby przeżyć zimę.
krowy - każda krowa to 6 jednostek mięsa (jeśli zabita) albo 10 jednostek mleka (jeśli żywa). 1 krowa zjada 1 porcję jęczmienia, pszenicy, kapusty albo rzepy na 1 rundę, może też żywić się na pastwisku. Z 2 krów "uzyskuje się" 2 następne krowy co 4 pory roku. Krowa wymaga obory, żeby przeżyć zimę.
konie - każdy koń to 5 jednostek mięsa (jeśli zabity). Konie są niezbędne do podróżowania na targ. Bez konia podróż jest niewykonalna. Koń zjada jedną porcję pszenicy, jęczmienia na 1 rundę, może też żywić się na pastwisku. Z 2 koni "uzyskuje się" 1 następnego konia raz na 4 rundy. Koń wymaga stajni aby przeżyć zimę
karpie . Wymagają stawu hodowlanego. Z jednego stawu uzyskuje się 10 karpi (10 jednostek pożywienia). Aby utrzymać hodowlę karpi, wymagane jest zużywanie 2 jednostek pszenicy albo jęczmienia na staw w ciągu rundy.
psy Niejadalne . Psy służą do ochrony określonego obszaru przed wrogimi działaniami innych graczy (należy wskazać gdzie w danej rundzie ma pies przebywać). Psa można również zabrac na polowanie do lasu (każdy pies zabrany na polowanie powoduje pomnożenie upolowanej zwierzyny x 2). Pies zjada 1 jednostkę mięsa na rundę.

zwierzęta w lesie. Wymagają upolowania (do czego potrzebna jest broń wytwarzana w kuźni albo zakupiona na targu).
Dziki - sezon polowania: jesień i zima. Jeden dzik to 4 porcje mięsa. 1 osoba może upolować 1 - 2 dziki (ilość losowana przeze mnie
Zające - sezon polowania lato, jesień, zima. Jeden zając to 1 porcja mięsa. 1 osoba może upolować 2-4 zające (ilość losowana przeze mnie).

cdn.

Dostępne budynki:

Obszar "gospodarstwa" zamieszkanego przez małżeństwo pozwala na postawienie 4 budynków (z czego 1 - czyli chatka stoi już na początku), postawienie każdego kolejnego wymaga zburzenia któregoś z dotychczasowych

Na początku każde chłopskie małżeństwo dysponuje 1 chatką (mogą w niej mieszkać 3 osoby)
Można rozbudować chatkę do 5-osobowej chałupy (rozbudowa zajmuje 1 osobie 2 rundy)
Można rozbudować chatkę do 10-osobowego domu (rozbudowa zajmuje 1 osobie 4 rundy, zmodyfikowanie chałupy do domu - 2 rundy)
W chatce można przechować jednorazowo 5 jednostek pożywienia, w chałupie 10 jednostek pożywienia, w domu 20 jednostek pożywienia (pod pojęciem "jednostka pożywienia" rozumie się np. 1 porcję mięsa, 1 porcję ziemniaków itd., napoje - piwo, wino i wódka nie są pożywieniem , choć oczywiście wolno je "zużywać).

tartak (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy): pozwala na produkcję mebli (wymaga to wcześniejszej wyprawy do lasu po drewno. 1 taka wyprawa przynosi 1 osobie 10 jednostek drewna) tartak przetwarza każde 2 jednostki drewna na 1 mebel

stodoła (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy): pozwala na przechowywanie 40 jednostek dowolnego surowca, pożywienia etc.)

spichlerz (wybudowanie zajmuje 1 osobie 2 rundy): pozwala na przechowywanie 20 jednostek pożywienia.

kurnik (wybudowanie zajmuje 1 osobie 1 rundę) pozwala na przechowywanie 10 kur

obora (wybudowanie zajmuje 1 osobie 2 rundy) pozwala na przechowywanie 6 krów

chlew (wybudowanie zajmuje 1 osobie 2 rundy) pozwala na przechowywanie 8 świń

owczarnia (wybudowanie zajmuje 1 osobie 2 rundy) pozwala na przechowywanie 8 owiec

stajnia (wybudowanie zajmuje 1 osobie 2 rundy) pozwala na przechowywanie 6 koni

gorzelnia (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 2 jednostek ziemniaków w 1 jednostkę wódki

browar (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 1 jednostki jęczmienia i 1 jednostki chmielu (jednocześnie)w 1 jednostkę piwa

wytwórnia win (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 2 jednostek winogron w 1 jednostkę wina

warsztat powroźniczy (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 2 jednostek lnu/konopi w 1 jednostkę sznurka (haha)

tłocznia oleju (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 2 jednostek lnu/konopi w 1 jednostkę oleju

młyn (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na przetworzenie 2 jednostek jęczmienia albo 2 jednostek pszenicy w 1 jednostkę chleba (chleb jest także pożywieniem, można go także sprzedawać)

kuźnia (wybudowanie zajmuje 1 osobie 4 rundy) pozwala na wytworzenie w 1 rundzie 1 jednostki broni. Broń jest niezbędna do polowania w lesie.

Na początku każde małżeństwo może sobie gratis postawić jeden dowolny budynek (oprócz chatki, która już jest i oprócz jej rozbudowanych wariantów)

--------------------------------------------------------------------------
FINANSE

Walutą są talary. Na początku każde małżeństwo dysponuje 20 talarami. Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki (do wyboru wariant 10-letni [40 rund] i 5-letni [20 rund] zgromadzi najwięcej talarów)
Oddzielny topik handlowy będzie pokazywał aktualne ceny kupna i sprzedaży wszystkich dostępnych towarów na targu. Żeby wybrać się na targ, niezbędny jest koń. Można oczywiście umówić się, to już wola graczy, że tylko jedna osoba będzie jeździć na targ i dokonywać zakupów (pozwala to zaoszczędzić na koniach, ale zdanym się jest wtedy na łaskę tej osoby, bo to ona dyktuje wtedy ceny). Na topiku handlowym wolno też graczom handlować - wymieniać się towarami między sobą.

PODATKI.
Z pobliskiego zamku każdej jesieni przyjeżdża poborca podatkowy i pobiera 10 talarów od rodziny niezależnie od dochodów. Brak odpowiedniej kwoty powoduje zarekwirowanie produktów/zwierząt o cenie wyrównującej różnicę. Brak produktów i talarów powoduje uwięzienie chłopa na 2 rundy (znajduje się on wtedy poza wsią i nie może żadnej czynności wykonywać).
Ksiądz pobiera opłatę na kościół w wysokości 2 talarów od osoby każdej zimy, niezależnie od dochodów. Jeśli się wymaganej kwoty nie zapłaci - ksiądz okłada daną osobę klątwą i nie może ona dokonywać żadnej wymiany handlowej na targu ani z pozostałymi graczami przez 3 kolejne rundy.
-----------------------------------------------------------------

DZIECI

Informację o dzieciach należy podać mi oczywiście wcześniej (przyjmuje się oczywiście, że w ciąży jest baba). Ciąża trwa 3 rundy, w 3 rundzie baba nie może wykonywać żadnej czynności. Dziecko przez 1 rok nie jest uwzględniane jako osoba do pracy (ani przez księdza jako obiekt podatkowy ), nie podlega też rygorom żywieniowym, w wieku 1-2 lata spożywa 1 porcję pożywienia na 2 rund. Starsze dzieci jedzą już normalnie 1 jednostka pożywienia na 1 rundę. Dzieci powyżej 3 roku życia mogą już brać udział w dowolnych pracach polowych (oprócz polowań i wznoszenia budynków).

---------------------------------------------------------------------------
Atakowanie innych graczy.
Gracz może wskazać 1 podległą sobie osobę, by spróbowała ukraść innemu graczowi zwierzę/jednostkę produktów - kradzież kończy się powodzeniem o ile na obszarze gdzie jest dokonywana nie znajduje się w danej rundzie pies albo więcej niż 2 inne osoby. Na identycznej zasadzie można spróbować podpalić i zniszczyć należący do innego gracza budynek. Jeśli atak się nie powiedzie (pies lub więcej niż 2 inne osoby na danym obszarze) - sprawca wędruje na 2 rundy do więzienia, znajduje się poza wsią i nie może wykonywać żadnych czynności.

-------------------------------------------------------------------------

Wybór obszaru działania. Na początku gracze muszą mi wysłać informacją, który obszar pola/pastwiska biorą sobie na własność. W przypadku konfliktu następuje licytacja i obszar przechodzi na własność tego kto zapłaci więcej. Można odkupywać obszary od innych osób.

------------------------------------------------------------------------------
UFF
Na razie tyle.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Śro 20:44, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Wto 14:12, 04 Mar 2008    Temat postu:

Zawsze o tym marzyłam Angel

Powrót do góry
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Wto 14:37, 04 Mar 2008    Temat postu:

Siem zgłaszam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bea.ta
apiratka


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 3801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 219 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:44, 04 Mar 2008    Temat postu:

I ja , i ja i ja !

Anima weż mnie
na przyczepkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Wto 15:01, 04 Mar 2008    Temat postu:

Cho no, beata.
Młodzieży - naprzód do walki!
O szczęśliwą... demokratyczną wieś polską!


Można sobie przybrać jakiś stosowny nick?
Powrót do góry
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:02, 04 Mar 2008    Temat postu:

Haha Oczywiście Was zapisuję, ale uprzedzam, że to rolnictwo raczej średniowieczne, z motykami, młynami, kuźniami i problemami z żywnością na przednówku. O traktorach nie ma mowy
Ta gra ma o tyle pewną przewagę nad pozostałymi, że można sobie zaplanować 4 rundy (czyli 1 pełny rok) naprzód swoje działania i mi wysłać, co ratuje wynik w wypadku ewentualnej nieobecności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melpomena
zła kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 9156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 475 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:50, 04 Mar 2008    Temat postu:

O w mordę, jestem kiepska w planowaniu.

Na razie się nie zapiszę, ale popatrzę i się zastanowię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:53, 04 Mar 2008    Temat postu:

No trudno, najwyżej twoja rolnicza rodzinka będzie musiała pracować u innych, żeby mieć na chleb

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seeni
Królewna Glątwa


Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 18510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2377 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 16:10, 04 Mar 2008    Temat postu:

Ja też, ja też się zgłaszam. Dancing
I pokornie proszę o mozliwość robienia w rzepie.
I jak się zacznie, zeby mi ktoś dał znać na PW, bo kiepściutko u mnie ostatnio z czasem i mogłoby mi, rzucone w ogólny eter, umknąć.
I domagam się straszliwych sankcji w regulaminie dla Bobra za nazywanie mnie Pierdołą. Np. śmierć przez powieszenie, zesłanie plagi szarańczy albo tym podobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:13, 04 Mar 2008    Temat postu:

No... można chyba wpuścić komuś krowę w szkodę albo podpalić stodołę.
rzepa będzie do wyboru, tak jak i inne rośliny.
Jedyną losową rzeczą będą ceny za produkty (ale nadmierna podaż spowoduje obniżenie ceny).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:41, 04 Mar 2008    Temat postu:

proszę mnie wpisać;

chcę być świnką i hodować pierdoły


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:43, 04 Mar 2008    Temat postu:

Nie da się w tę stronę, ale hodowla świnek jest dopuszczalna.
Uwaga, gra nie jest ultrarealistyczna i wszyscy znawcy płodozmianu, trójpolówki itp. proszeni są o zawieszenie swojej niewiary


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:45, 04 Mar 2008    Temat postu:

pomoc zootechniczną mam zapewnioną w domu, więc będę się i tak konsultował

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:48, 04 Mar 2008    Temat postu:

Ha... ale chomików nie będzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bea.ta
apiratka


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 3801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 219 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:42, 04 Mar 2008    Temat postu:

Aproxymat napisał:
Uwaga, gra nie jest ultrarealistyczna i wszyscy znawcy płodozmianu, trójpolówki itp.


Było mówić , że jest to gra edukacyjna i że bez słownika nie da rady w nią grać d'oh!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bea.ta
apiratka


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 3801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 219 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:43, 04 Mar 2008    Temat postu:

animavilis napisał:
Cho no, beata.



yhyyy i wywieziesz mnie na manowce hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Wto 19:05, 04 Mar 2008    Temat postu:

Seeni napisał:

I domagam się straszliwych sankcji w regulaminie dla Bobra za nazywanie mnie Pierdołą. Np. śmierć przez powieszenie, zesłanie plagi szarańczy albo tym podobne.

Bobra zwalcza się wyłącznie plagami chomików, masowych pochwał i kissków, na inne jest - prawdopodobnie - odporny Angel
Powrót do góry
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:12, 04 Mar 2008    Temat postu:

beata napisał:
Aproxymat napisał:
Uwaga, gra nie jest ultrarealistyczna i wszyscy znawcy płodozmianu, trójpolówki itp.


Było mówić , że jest to gra edukacyjna i że bez słownika nie da rady w nią grać d'oh!

No właśnie nie jest. Nie ma trójpolówki Świnki można karmić tak rzepą jak i grochem. Zresztą wszystko będzie w instrukcji. Będzie też mapa wsi, oczywiście zeskalowana do ilości graczy a na razie nie wiadomo ile osób zagra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ribka_pilka
smażalnia story


Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 21202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:38, 04 Mar 2008    Temat postu:

Aproxymat napisał:
beata napisał:
Aproxymat napisał:
Uwaga, gra nie jest ultrarealistyczna i wszyscy znawcy płodozmianu, trójpolówki itp.


Było mówić , że jest to gra edukacyjna i że bez słownika nie da rady w nią grać d'oh!

No właśnie nie jest. Nie ma trójpolówki Świnki można karmić tak rzepą jak i grochem. Zresztą wszystko będzie w instrukcji. Będzie też mapa wsi, oczywiście zeskalowana do ilości graczy a na razie nie wiadomo ile osób zagra.

A avacado, liczi i inne takie? Teraz świat to globalna wioska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 04 Mar 2008    Temat postu:

Nie, no bez przesady, fajnie by było, ale ja nie byłbym w stanie zapanować nad taką masą roślin. Każda roślina (i każde zwierzę) ma jakąś charakterystyczną cechę, którą można wykorzystać do swoich planów gospodarczych.
Dostępne będą prawdopodobnie z roślin (to naprawdę będzie wszystko zależało od liczby graczy): jęczmień, pszenica, ziemniaki, rzepa, groch, jabłonie, len, chmiel, winorośle, kapusta.
(taa... ziemniaki nie są średniowieczne, ale co ja poradzę, że się pojawiły w grze)
ze zwierząt udomowionych: kury, świnie, krowy, kozy, konie, karpie, psy.
Z roślin nieudomowionych: jagody (i nie-rośliny - grzyby)
Ze zwierząt nieudomowionych: dziki i zające.
Można polować.
Ale naprawdę, niech popracuję nad tą instrukcją, nie chcę teraz robić zamieszania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Dział growy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Następny
Strona 1 z 39

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin