Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mafia III topik organizacyjny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Dział growy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:40, 06 Sty 2009    Temat postu: Mafia III topik organizacyjny

. W pierwszej kolejności przyjmowane są na topiku założonym przez Kasztankę ("I ja! I ja! czyli Mafia III). Od ilości osób będą zależały proporcje między uczciwymi obywatelami a mafią. Ja jestem tylko narratorem i prowadzę grę, zmodyfikuję sobie inne konto na tę okazję, żeby mieć czystą skrzynkę na wiadomości. Gra będzie przeze mnie ilustrowana. Na oddzielnym topiku zacznę pisać fabułę, w którą włączą się gracze.

2. Kiedy lista graczy zostaje zamknięta, rozlosowuję role i wysyłam wiadomości do grających. Wiadomość zawiera informacje: dla Uczciwego Obywatela - tylko o tym, że nim jest, Mafiosi oprócz tego, że wiedzą o swojej przynależności do Rodziny, wiedzą też o sobie nawzajem (by mogli współdziałać i nie zabijali się nawzajem). Pojawiają się nowe role w grze, niektóre będą jawne, inne tajne o tajnych będą informacje na PW, jawne zaś oczywiście na tym topiku

3.Gra rozgrywana jest w cyklach dziennych. Podczas pierwszego dnia nie dzieje się nic. Rozdane są jedynie role, a gracze mają odrobinę czasu na spokojną dyskusję. Dopiero następnego dnia akcja gry wkracza we właściwą fazę. Wtedy właśnie mafiosi przekazują Prowadzącemu informację, kogo chcą „sprzątnąć” na początek. Ta osoba „ginie” i nie może dalej uczestniczyć w rozgrywce. Następnego dnia miasto (czyli cała grupa, łącznie z agentem i mafiosami) zastanawia się, kto mógł popełnić ten mord. Wszyscy jednogłośnie dochodzą do wniosku, że należy za wszelką cenę wytropić zabójców i wymierzyć im sprawiedliwość na własną rękę, Tego dnia każda osoba uczestnicząca w grze (mafiosi też!) wysyła Prowadzącegmu wiadomość zawierającą nick osoby, która ich zdaniem należy do mafii. Oczywiście właściwi mordercy już to wiedzą, więc muszą wskazać osobę niewinną (mogą oczywiście wskazywać siebie nawzajem , co raczej zbyt mądrym posunięciem by nie było… chociaż i takie taktyki widziała formowa odmiana mafii i w niektórych przypadkach działały na korzyść zabójców). Kiedy do Prowadzącego dotrą wszystkie głosy, następuje ich przeliczenie, a osoba, na którą wskazano największą ilość razy „ginie” i odpada z rozgrywki.

Prowadzący podaje to do ogólnej wiadomości, informując jednocześnie miasto, jaka była jej rola w rozgrywce (Prowadzący nie ujawnia jednak, kiedy został zabity agent. Może powiedzieć jedynie, czy mieszkańcy zabili niewinną osobę, czy też udało im się unieszkodliwić jednego z morderców). Tego samego dnia, tyle że odrobinę później, mafia likwiduje po skonsultowaniu się między sobą następną osobę…. W kolejnym ponownie głosowanie mieszkańców i jeszcze jedna osoba odpada…

Zakończenia mogą być dwa. Po pierwsze, jeśli mieszkańcom uda się wytropić i zabić w głosowaniach mafiosów, gra kończy się wygraną miasta. Jeśli zaś nastąpi sytuacja, kiedy liczba pozostałych mafiosów będzie równała się liczbie pozostałych mieszkańców (np. w grze pozostały już tylko cztery osoby, dwóch mafiosów i dwóch mieszkańców), wygrywa mafia, podporządkowując sobie miasto. Zgodnie z tym można wywnioskować, ze celem agenta i mieszkańców jest wyeliminowanie wszystkich zabójców, zaś celem mafii przede wszystkim nie pozwolenie na to, aby została wykryta i pozbycie się mieszkańców wraz z agentem.

Warto jeszcze wspomnieć o roli agenta. Osoba, której przypadnie odgrywanie tej postaci, ma takie same prawa jak zwyczajny mieszkaniec. Może więc uczestniczyć w głosowaniach i typować potencjalnych mafiosów. Poza tym ma jednak dodatkową umiejętność. Agent może bowiem tego samego dnia kiedy zabija mafia, zapytać się Prowadzącego o tożsamość wybranej przez siebie osoby. Prowadzący zaś mówi mu, czy dana osoba jest mieszkańcem, czy też żądnym krwi mordercą. Agent może z ta wiedzą zrobić wszystko, co mu się podoba.
Dodatkowo, jeżeli osoba wskazana danego dnia przez agenta jest mieszkańcem, a mafia tego samego dnia będzie chciała zabić ową osobę, będzie ona chroniona prze agenta i nie zginie. Na tej samej zasadzie agent może za każdym razem wskazywać sam siebie, w wyniku czego będzie chroniony przed mafiosami, ale nie będzie w stanie pomóc miastu w wytropieniu morderców.

UWAGA: dodatkowe informacje o innych rolach do rozlosowania (niż Obywatele, Agent i Mafiosi):

Ksiądz

Jego rolą będzie przesłanie po zabójstwie mafii do prowadzącego nicku osoby, za którą 'pomodlił się'. Jeżeli ta osoba następnego dnia zostanie wytypowana przez mafię jako ofiara, zostanie uchroniona od śmierci, a zabójstwo mafii 'przepadnie'. Jeśli ksiądz będzie jednocześnie działał w mafii - może modlitwą ochronić przed śmiercią mafiosa (zostanie on cudownie ocalony, ale mieszkańcy nie będą wiedzieć, czy cudowne ocalenie dotyczny uczciwego mieszkańca czy mafiosa). Modlitwa jest do wykorzystania tylko jeden raz w czasie całej rozgrywki (po niej ksiądz będzie już działał jak zwykły obywatel albo zwykły mafioso). Poza tym - patrz informacja o roli Sędziego.

Barman
Co drugi dzień po zabójstwie mafii wysyła prowadzącemu nick osoby, którą 'upija'. Jeżeli upitą osobą będzie osoba niewinna, nic się nie dzieje. Jeżeli natomiast osobą upitą będzie osoba z mafii, zginie niewłaściwa ofiara. Będzie to osoba o znajdująca się o jeden numer za, lub przed ofiarą na liście startujących. Jeśli barman będzie jednocześnie działał dla mafii może wysłać do prowadzącego pytanie, czy upita osoba jest Agentem (pijany Agent może się wygadać) - ale takie pytanie może barman zadać tylko raz w czasie całej rozgrywki.

Sędzia
Kiedy jest remis w głosowaniu miasta to on decyduje kto ginie. Po śmierci sędziego jego rola przechodzi na księdza (z racji szacunku). Potem zaś na burmistrza.

Oszust
Raz w ciągu gry może zmienić głos wybranej przez siebie osoby.

Burmistrz
Jednorazowo w ciągu gry może przekonać jedną osobę do przejścia na stronę mafii (jeśli jest mafiosem) bądź uczciwych obywateli (ale wtedy nie wie, kto jest w mafii, więc może nic z tego nie wyniknąć). Taka zmiana będzie oczywiście przekazana tajnie na PW i pozostali gracze (uczciwi) nie będą o niej nic wiedzieć.

Taksówkarz
Raz w ciągu gry może wyjechać poza miasto z wybraną przez siebie osobą. Obaj unikają wtedy śmierci tak z rąk mafii jak ewentualnie mieszkańców.

Ojciec Chrzestny wylosowany spośród mafiosów. Jeśli Agent zapyta o jego tożsamość, dostanie informację, że jest to uczciwy obywatel.


4. Propozycje cyklu dziennego godziny (do modyfikacji):
mieszkańcy oddają głosy do 19.30.
agent zadaje pytanie do 20.00
mafiosi decydują o zabiciu osoby do 21.00

5. Przykładowa rozgrywka:

Załóżmy, że w grze bierze udział 10 osób:
1. Asia 2. Kasia 3. Krysia 4. Marysia 5. Janek 6. Bananek 7. Kabanek 8. Kasztanek 9. Baranek 10. Lamek
Wśród nich znajduje się dwóch zabójców – Kasia i Baranek. Nikt nie wie, że to oni mordują, bo Prowadzący wysłał tę informację tylko i wyłącznie im. Jest też tajny agent – Marysia. Jej tożsamość jest również nieznana dla pozostałych.

Pierwszy dzień gry, Kasia i Baranek umawiają się, że zlikwidują Kasztanka:
1. Asia 2. Kasia 3. Krysia 4. Marysia 5. Janek 6. Bananek 7. Kabanek 9. Baranek 10. Lamek

Drugi dzień, mieszkańcy zastanawiają się, kto zabił Kasztanka. Oddają swoje głosy do Prowadzącego, ten je przelicza i ogłasza, że najwięcej negatywnych głosów zebrała Asia. Ona jako druga odpada z gry – Prowadzący informuje, że mieszkańcy ubili niewinną osobę. Tego samego dnia mafia typuje do śmierci Janka, który również kończy swój żywot w grze. W tym samym dniu Marysia prosi o sprawdzenie Lamka. Prowadzący mówi jej, że Lamek jest zwykłym mieszkańcem.
2. Kasia 3. Krysia 4. Marysia 6. Bananek 7. Kabanek 9. Baranek 10. Lamek

Dzień trzeci, mieszkańcy oddają głosy i większością ginie Kabanek – Prowadzący informuje, że mieszkańcy po raz kolejny się pomylili. Marysia sprawdza Bananka, dając mu ochronę. Mafia typuje Bananka nie wiedząc, że jest chroniony. W ten sposób tego dnia mafia nie zabija nikogo…:
2. Kasia 3. Krysia 4. Marysia 6. Bananek 9. Baranek 10. Lamek

Dzień czwarty, mieszkańcy większością głosów stawiają na Baranka. Prowadzący informuje, że udało im się wykryć i unieszkodliwić jednego z morderców, ale drugi nadal grasuje po mieście. Kasia postanawia zabić Lamka. Marysia zaś sprawdza Kasię i dowiaduje się, że to ona jest drugim mordercą:
2. Kasia 3. Krysia 4. Marysia 6. Bananek

Dzień piąty. Marysia ujawnia się jako agent i mówi wszystkim mieszkańcom, że Kasia jest w mafii. Pozostali mieszkańcy ufają Marysi i likwidują ostatniego z morderców. Gra kończy się zwycięstwem „Miasta”.
3. Krysia 4. Marysia 6. Bananek


Zgłoszeni gracze:
1. Kasztanka Uczciwa Obywatelka zabita przez Mafię
2. Animavilis
3. Seeni
4. Fedrus
5. ...Mateczka... Uczciwa Obywatelka zabita przez mieszkańców
6. Garfield Uczciwy Obywatel (choć Oszust) zabity przez mieszkańców
7. EMES Uczciwy Obywatel zabity przez mieszkańców
8. Bobro
9. Zwyroll3 Uczciwy Obywatel zabity przez Mafię
10. Chłopak z nizin Uczciwy Obywatel zabity przez Mafię


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Pon 21:08, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 17 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:04, 12 Sty 2009    Temat postu:

Mamy 10 graczy, więc będzie tylko 2 mafiosów. W tym Ojciec Chrzestny.
Informacje podane na PW będą oczywiście tajne, choć niektóre z funkcji w grze będą oczywiście jawne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:33, 15 Sty 2009    Temat postu:

Ponieważ jutro do domu dotrę dosyć późno, może się zdarzyć, że nie zdążę z rozgrywką na czas, bądź nawet nie odbędzie się ona wcale (wtedy najwyżej przesuniemy na poniedziałek).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fedrus
...


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 6266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:35, 15 Sty 2009    Temat postu:

Możemy od razu przesunąć, żebyś się nie stresował, a my razem z Tobą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Dział growy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin