Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpowiedzialność za zepsuty jogurt?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Kaszaloty Po Grecku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 23:10, 12 Cze 2010    Temat postu:

anima, to prosze jeszcze o info jaki to sklep i jaki producent, wszak to forum sluzy nie tylko do wymiany mysli ale i informacji

nie, zebym pragnal kupic sobie jakies "koturny"?? czy kozaczki ale kto wie w czym jeszcze przyjdzie mi chodzic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Nie 9:53, 13 Cze 2010    Temat postu:

Tzn. myślę, że rozsądni ludzie nie kupują jednak nieskórzanego obuwia na jesień czy zimę poniżej pewnego pułapu cenowego i, tym samym, nie wpadają w pułapkę "uroczych koturn"
Ale, gwoli przestrogi, firma nazywa się Intermax z Grudziądza, a jej obuwie sprzedawane jest w sieciach Ambra i Kangur.
Piszę to z pełną odpowiedzialnością, nikogo nie szkalując - łącznie 4 pary butów od tego producenta, z których żadna nie wytrzymała 2 miesięcy.
Powrót do góry
melpomena
zła kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 9156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 475 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:15, 13 Cze 2010    Temat postu:

animavilis napisał:

melpomena napisał:

Muszę sobie poczytać te przepisy, ponieważ najbardziej mnie ciekawi, dlaczego jest założenie, że dopiero po trzykrotnej nieskutecznej naprawie nabywaca ma prawo żądać wymiany na nowy artykuł bądź zwrot pieniędzy.

Ja w ogóle nie wiem, gdzie to jest napisane, bo na pewno nie w tej ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ona nie precyzuje, o jaki rodzaj towaru chodzi).


To w takim razie poszukam w telefonach (forum) jak będę miała chwilę. A jak nie znajdę to zapytam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 11:19, 13 Cze 2010    Temat postu:

animavilis napisał:
Tzn. myślę, że rozsądni ludzie nie kupują jednak nieskórzanego obuwia na jesień czy zimę


a kalosze tudziez gumofilce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
letnisztorm
Tunrida Storm


Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 14825
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 2170 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 11:20, 13 Cze 2010    Temat postu:

a walonki ? klasa sama w sobie Think

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 11:21, 13 Cze 2010    Temat postu:

letnisztorm napisał:
a walonki ? klasa sama w sobie Think


Belgijek w to nie mieszaj Shame on you


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melpomena
zła kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 9156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 475 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:04, 13 Cze 2010    Temat postu:

Dobra, dobra, bo mi się relaxy przypomniały. Znowu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Śro 19:05, 16 Cze 2010    Temat postu:

Wszystko jest na dobrej drodze. Dzisiaj upływa termin reklamacji, a jeszcze nie mają odpowiedzi. Jutro tam pojadę i jeśli odpowiedzi nadal nie będzie (na co liczę), zażądam zwrotu gotówki w myśl tego, że reklamacja pozostawiona po terminie 14 dni bez odzewu jest uznana za reklamację uwzględnioną.
Powrót do góry
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:52, 16 Cze 2010    Temat postu:

taaa, powiedzą ci, że to 14 dni roboczych, ale z odliczeniem wszystkich wolnych dni każdego z pracowników, więc nie dłużej niż 63 dni to potrwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seeni
Królewna Glątwa


Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 18336
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 2373 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 22:01, 16 Cze 2010    Temat postu:

animavilis napisał:
Wszystko jest na dobrej drodze. Dzisiaj upływa termin reklamacji, a jeszcze nie mają odpowiedzi. Jutro tam pojadę i jeśli odpowiedzi nadal nie będzie (na co liczę), zażądam zwrotu gotówki w myśl tego, że reklamacja pozostawiona po terminie 14 dni bez odzewu jest uznana za reklamację uwzględnioną.

Nie jedź guło Shame on you - poczekaj ze dwa dni jeszcze, bo jak pojedziesz to Ci jeszcze wręczą antydatowaną.
Bogu niech będzie dzięki, że sprzedawcy z reguły nie czytają ustaw. Mel, nie ma żadnego tam założenia o trzykrotnej, nieskutecznej naprawie. Chyba, że korzystasz z uprawnień gwarancyjnych. ( Warunki gwarancji opisane sa w gwarancji jaka dostajesz na dany towar) Gwarancję daję producent towaru, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Konsument wybiera sobie z jakich uprawnień korzysta( z rekojmi czy gwarancji) i tych reżimów odpowiedzialności nie można mieszać. Tzn nie mozna jednocześnie dochodzić uprawnień z rękojmi i z gwarancji. Wybierasz jedno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:40, 16 Cze 2010    Temat postu:

najlepsi są ci, którzy podczas wstępnej rozmowy reklamacyjnej twierdzą, że zdecydować należy się przy zakupie i skoro się nie zdecydowałem przy zakupie na rękojmię, to teraz muszę skorzystać z naprawy gwarancyjnej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Czw 8:55, 17 Cze 2010    Temat postu:

Ojej, ale mi namieszaliście. To kiedy ja mam decydować, czy chcę rękojmię czy gwarancję? Wolałabym, żeby odpowiadał producent, bo wszystkie reklamowane pary były od tego samego producenta i już nie mogę się powoływać na to, że było to ten sam sklep, bo sklep rzekomo zmienił właściciela. Trzy reklamowałam w Kangurze, a czwartą parę w Ambrze.
I dlaczego mam nie jechać? Przecież jak pojadę za dwa dni, to też mi mogą wręczyć antydatowaną, bo w dniu upływu reklamacji dzwoniłam o 12:00 i 15:00, a pracują do 18:00 czy nawet 22:00. Zawsze mogą twierdzić, że producent odezwał się przed 22:00.
I czy mam jakiś określony czas na odwołanie się od uwzględnionej reklamacji, jeśli została uwzględniona niezgodnie z moim żądaniem? 7 dni? 14 dni?

Bobro ma rację? To jest rzeczywiście 14 dni roboczych??
Powrót do góry
sebastian43210
wolframowy żarnik


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:12, 17 Cze 2010    Temat postu:

tak 14 dni roboczych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
animavilis
Gość





PostWysłany: Czw 14:27, 17 Cze 2010    Temat postu:

Kalendarzowych chyba.

Nie wygląda to ciekawie. Chyba mogę żądać zwrotu kasy, ale z zastrzeżeniem:
Art. 560. § 1. (168) Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.


czyli jak nic będę nam znów na siłę chcieli wepchnąć kolejne buty. Chyba pojadę tam w poniedziałek licząc na to, że się machnęli na tym druku reklamacyjnym i wpisali datę faktycznego załatwienia, czyli po terminie.
I co to znaczy "niezwłocznie"? W terminie tych 14 dni przewidzianych na reklamację?
Powrót do góry
melpomena
zła kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 9156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 475 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:08, 17 Cze 2010    Temat postu:

Seeni napisał:
Mel, nie ma żadnego tam założenia o trzykrotnej, nieskutecznej naprawie. Chyba, że korzystasz z uprawnień gwarancyjnych. ( Warunki gwarancji opisane sa w gwarancji jaka dostajesz na dany towar) Gwarancję daję producent towaru, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Konsument wybiera sobie z jakich uprawnień korzysta( z rekojmi czy gwarancji) i tych reżimów odpowiedzialności nie można mieszać. Tzn nie mozna jednocześnie dochodzić uprawnień z rękojmi i z gwarancji. Wybierasz jedno.


Ok. A taki przypadek (autentyczny):
Operator sieci komórkowej sprzedał nabywcy usługę telekomunikacyjną oraz w ramach promocji sprzedał telefon za 1zł + vat.
Telefon okazał się od pierwszej chwili zepsuty. Ponieważ umowę podpisano w piątek przed zamknięciem punktu, abonentka trafiła z nim tam w sobotę. Zażądała nowego aparatu, ponieważ sprzedano jej niesprawny. Oni powiedzieli, że wyłącznie gwarancja. Dlatego, że oni sprzedali tylko usługę. Na fakturze za telefon oczywiście jako sprzedawca występował operator.
Co można zrobić w takim przypadku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Kaszaloty Po Grecku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin