Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czemu z przodu macie taki znaczek a nie inny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Mechaniczna Pomarańcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Czw 18:24, 13 Paź 2011    Temat postu: Czemu z przodu macie taki znaczek a nie inny

cz.1

Znak firmowy jest mały, ale potrafi zakryć wady samochodu. Wynieść go na szczyt, albo pogrążyć na dnie. Zdumiewające, że tak ważna "część" nierzadko rodziła się przypadkiem.

Dziś, wokół nowego logo dział marketingu potrafi zbudować barwną opowieść. Co też ono „ewokuje i implikuje”. Jego kolory i wymiary są ściśle określone. Biada temu, kto w reklamie użyje znaczka w nieodpowiednim odcieniu! Awantura z szefem gotowa. Dawniej nikt nie przejmował się aż tak.


Chevrolet

W 1911 Louis Chevrolet założył do spółki z Williamem Durantem słynną firmę samochodową, której oddał swoje nazwisko. Podobno Durant wypatrzył dla niej logo na tapecie w paryskim hotelu. Czy inspiracją dla słynnej „muszki” naprawdę były ciapki na ścianie? Córka Duranta, Margaret przysięgała, że tatko wyrysował ją w domu, na serwetce, w przerwie między zupą i kurczakiem. Jego żona zaś do ostatnich chwil twierdziła, że dostrzegł je w gazecie, gdy byli na wakacjach w Virginii.


BMW

Emblemat BMW przedstawia wirujące śmigło. To wiedzą wszyscy. Lecz niewielu orientuje się, że biało-niebieska szachownica nawiązuje do flagi Bawarii, a sama interpretacja znaczka jako śmigła, narodziła się później od niego. Początkowo logo BMW było zmodyfikowaną wersją emblematu firmy Rapp Motorenwerke, który pośrodku miał głowę konia. W 1916 r. produkująca silniki samolotowe spółka Rapp przekształciła się w Bayerische Motoren Werke.


Opel

„O” jak Opel, ale czemu przecięte błyskawicą? W latach 30. minionego wieku zasłynęła ciężarówka Blitz, czyli po niemiecku „błyskawica”. Fani historii II wojny znają ten wóz doskonale. Na jego chłodnicy montowano pełną nazwę „Opel Blitz”, ułożoną w kształt pioruna. W tamtym okresie osobowe Ople nosiły „O”, przez które przebijał się stylizowany sterowiec. Słynne „zeppeliny” imponowały rozmiarami i odległymi rejsami, jakie odbywały. Kilkanaście lat po wojnie, w ramach jednej z wielu modyfikacji znaku firmowego, błyskawicę Blitza włożono na miejsce, zajmowane dawniej przez sterowiec. Znaczek Opla pojawił się oficjalnie w tej postaci po raz pierwszy w 1964 r.



Citroën

Znak Citroëna przedstawia „deux chevrons”, dwa stykające się koła zębate z zazębieniem daszkowym. Wymyślił go osobiście André Citroën, który przygodę z przedsiębiorczością zaczął od produkcji takich właśnie kół ze stali. Zazębienie daszkowe podpatrzył w Polsce, na drewnianych kołach mechanizmów napędzanych siłą wody. U nas też zaopatrzył się w stosowny patent.



Ferrari

Czasem logo miało wyjątkowe znaczenie dla założyciela firmy. „Cavallino Rampante”, czyli „skaczący koń” zdobił samolot włoskiego bohatera I wojny Francesco Barracca. W 1923 r. Enzo Ferrari wygrał wyścig w Ravennie i spotkał matkę asa przestworzy, hrabinę Paolinę. Poprosiła, aby przy następnej okazji zechciał użyć konia, jako swojego „herbu” na samochodzie. Powiedziała, że rumak przyniesie mu szczęście. Ferrari tak zrobił i sprawdziło się!



Lamborghini

Pod szczęśliwą gwiazdą przyszedł na świat nacierający byk Lamborghini. Założyciel firmy, Ferrucio był przyjacielem Don Eduardo Miury, znanego hodowcy byków. Wiele zwierząt ze stada Miury przeszło do legendy korridy. Lamborghini był zafascynowany walkami byków, a że urodził się jako zodiakalny Byk… Pomysł na znaczek nasunął się sam.



Skoda

Przyjaźń i podziw są również u początków logo Skody. Emil Skoda, który w XIX wieku zbudował podstawy późniejszego sukcesu firmy, podróżował po Ameryce w towarzystwie indiańskiego przewodnika. Na zawsze zachował dobre wspomnienia i w gabinecie powiesił portret Indianina z profilu. Już po śmierci Emila Skody, w latach 1915-20 rozwieszono wizerunki Indian w gabinetach kierowników działów koncernu. Na początku lat 20. anonimowy autor wymyślił znak firmowy, w którym wykorzystał strzałę i uproszczony profil Indianina w pióropuszu.



Alfa Romeo

Wąż połykający Saracena, jak w herbie rodu Viscontich oraz mediolański czerwony krzyż na białym tle są kluczowymi elementami znaku Alfa Romeo, zaprojektowanego przez grafika Romano Cattaneo w 1910 r. Trójlistny znak klanu Tosa i potrójne romby rodziny Iwasaki złożyły się na „trzy diameny” Mitsubishi. Cztery złączone koła Audi odwołują się do związku czterech firm: Audi, Horch, Wanderer i DKW. Historia logo bywa wciągająca, ale nie o to w tym wszystkim chodzi.



Mercedes

Znak powinien być rozpoznawalny. Wysyłać sygnał i budzić skojarzenia. Może poddawać się modzie, ale musi zachować kształt, który znają ludzie. Gottlieb Daimler narysował raz na zdjęciu swojego domu gwiazdkę, w nadziei, że kiedyś opromieni ona blaskiem całe jego życie. Teraz znana jest na całym świecie i konkuruje pod tym względem tylko z Coca-Colą i MacDonaldem. Rysują ją dzieci w Chinach i Nigerii, polerują dżentelmeni w Moskwie i Tokio. Wszędzie znaczy to samo, choć co innego niż miała znaczyć. Mało kto pamięta, że gdy zaczęła zdobić Mercedesy, wskazywała że firma jest obecna na lądzie, morzu i w powietrzu. Teraz po prostu promienieje prestiżem.

za: motofaktami


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EMES dnia Czw 18:33, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Czw 18:36, 13 Paź 2011    Temat postu:

cz.2


Mazda

Pierwszy znak handlowy zarejestrowany przez Mazdę powstał w 1936 roku. Japońska marka rozpoczęła wtedy produkcję trójkołowych pojazdów dostawczych. Nazwa pochodzi prawdopodobnie od słów Ahura Mazda (tak nazywane było bóstwo mądrości, inteligencji i harmonii). Niektórzy twierdzą, że nazwa marki ma związek z nazwiskiem założyciela - Jujiro Matsuda. W tym samym roku pojawił się także symbol Mazdy, zainspirowany herbem miasta Hiroszima, w którym powstała. Środek znaku to trzy litery M ("Mazda as Motor Manufacturer"). Obecne logo ma symbolizować lot marki w przyszłość oraz pasję w tworzeniu samochodów.


Subaru

Nazwa marki oznacza „jednoczyć się”. Subaru to również japońska nazwa gwiazdozbioru Plejad. Jednym z pionierów japońskiej techniki lotniczej był niejaki Nakajima. Zarejestrował on w 1917 roku firmę Nakajima Aircraft Company. Po zakończeniu II wojny światowej Nakajima Aircraft uległa jednak demilitaryzacji i decyzją władz została podzielona na 12 odrębnych, niepowiązanych ze sobą w firm. W roku 1953 sześć z tych przedsiębiorstw zjednoczono ponownie w koncern Fuji Heavy Industries. Jedną z gałęzi przemysłu firmy była motoryzacja. Wtedy właśnie zdecydowano się wprowadzić symbolizujące to połączenie logo. Wybrano konstelację sześciu gwiazd w kolistej elipsie, a jedną z nich jest właśnie Subaru.


Abarth

W 1949 roku Karl Abarth założył przedsiębiorstwo zajmujące się ulepszaniem seryjnych samochodów. Firma w szczególności specjalizowała się w przystosowywaniu silników do osiągania wyższych mocy. Abarth poddawał zmianom modele Fiata, Renault, Alfy Romeo i Simci. Od początku istnienia, logo marki tworzył skorpion na tle tarczy herbowej. Symbolizuje on znak zodiaku założyciela marki, Karla Abartha.


Rover

W 1877 roku John Starley razem z William'em Suttonem utworzyli firmę, w której produkowali rowery i trójkołowce. Starley widział rower jako sposób na "wędrowanie" (z ang. roving) i od 1884 wszystkie rowery produkowane przez tą spółkę nosiły nazwę "Rover". Podczas I wojny światowej firma produkowała motocykle, ciężarówki oraz samochody osobowe projektowane przez firmę Sunbeam. W latach 20. XX wieku Rover zdecydował się na umieszczenie w swoim logo głowy Wikinga z hełmem. Lud ten był jednym z pierwszych plemion wędrownych w Europie. Założyciele marki chcieli, aby auta Rovera, podobnie jak wikingowie, kojarzyły się z podróżami. Pierwszym Rover'em wyposażonym w logo Wikinga oraz czarnej łodzi przecinającej morskie fale, była 2.0-litrowa wersja Saloon z roku 1930.


Łada

Słowo "lada" w języku rosyjskim oznacza: urocze, kochane. Symbolizuje to pragnienie producenta, aby jego samochody stały się popularne. W logo jest umieszczona mała żaglówka. Obrazuje ona siłę i moc potrzebne do zaadaptowania się w ciężkich, rosyjskich warunkach.


Lancia

Pierwsze, oryginalne logo tej marki zostało zaprojektowane przez hrabię Carlo Biscaretti di Ruffia. Obecnie, jego imieniem jest nazwane Turyńskie Muzeum Motoryzacji - Museo Nazionale dell'Automobile “Carlo Biscaretti di Ruffia”. Zaprojektowane przez niego logo przedstawia tarczę oraz lancę z flagą. Ostatni retusz tego znaku firmowego Lancii miał miejsce w 2007 roku.


Cadillac

Pierwsze logo Cadillaca było herbem rodziny, drobnego arystokraty, który założył w 1701 roku miasto Detroit - Antoine de La Mothe, Sieur de Cadillac. To właśnie od jego nazwiska wzięła się nazwa tej amerykańskiej marki. Logo Cadillaca początkowo było przyozdobione licznymi dodatkami, jak np. korona. Obecnie, symbol marki dostosowano do nowoczesnej linii nadwozia współczesnych pojazdów. Projektanci chcieli, aby stanowił on integralną część grilla. Z herbu usunięto koronę i kaczki. Liście wieńca okalającego herb zostały zmodyfikowane.


Renault

Logo tej firmy zmieniało się wielokrotnie. Jego historia jest bardzo długa. W 1900 roku, pierwsze logo marki było dalekie od tego, które znamy obecnie. Był to medalion z inicjałami trzech braci - Louisa, Ferdynanda i Marcela – pośrodku. W 1906 roku ustąpił on miejsca nowemu, okrągłemu logo z kołem zębatym i przodem samochodu w środku, co wiązało się z początkiem produkcji samochodów. W 1919 roku firma zaczęła produkować czołgi, a co za tym idzie widniejący w logo samochód zastąpiono właśnie opancerzonym pojazdem wojskowym. W 1923 roku ponownie zmieniono symbol marki. Tym razem był wzorowany na okrągłym kształcie grilla. Po raz pierwszy pojawiła się też w nim nazwa firmy. W 1925 roku koło zastąpiono kształtem diamentu. Symbol ten pozostał do dziś, zmieniając swój design kilkukrotnie. Firmowy, żółty kolor po raz pierwszy pojawił się w 1946 roku wraz z napisem „Regie Nationale”, jednak usunięto go w 1956 roku. Wiązało się to z nacjonalizacją marki. W 1972 r. Renault zmieniło całkowicie obraz firmy. Do projektu nowego logo zatrudnia malarza Victora Vasarely. Dzięki temu stworzono prosty i jednocześnie dynamiczny symbol. Obecne jest unowocześnionym projektem Vasarely’ego. Ewoluował on w 1992 i 2004. W 2007 dodano obwódkę i żółty kwadrat w tle, który ma symbolizować jakość tej marki.


Peugeot
Symboliczny lew na samochodach tej marki ma głębokie korzenie. Pochodzi on z miejsca urodzenia założycieli marki: Franche-Comté. Firma powstała w roku 1810 i produkowała piły i rowery. Lew w logo marki miał z początku symbolizować trzy cechy produkowanych przez firmę pił: wytrzymałość ich zębów, elastyczność ostrza oraz szybkości cięcia. Przez lata ewoluował kilkukrotnie, jednak nigdy w całości nie zniknął. Jest on stałym symbolem tej firmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:58, 13 Paź 2011    Temat postu:

u mnie się wyświetla znaczek peugeot zamiast renault... pewnie jakiś błąd skryptu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agniecha
pół żartem / pół serio


Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 14556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1225 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:23, 13 Paź 2011    Temat postu:

u mnie podobnie , ale Abarth to wcale nie pokazuje się Not talking ,
a tak, interesuje mnie, ponieważ najlepsza zabawa z moimi szkodnikami podczas podróży, to odgadywanie poprzez znaczki, modeli nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów
największe pomylenie i awantura jest pomiędzy hyundai'em a hondą ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Mechaniczna Pomarańcza Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin