Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Latanie po polsku - kilka tematów w jednym
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pią 20:50, 11 Sty 2013    Temat postu:

Baron von DupenDrapen napisał:
Wracajac do lotnisk autostrad itd itp.

To ja bym sie tak nie przejmowal usterkami predzej czy pozniej je naprawia.
Wazne jest to, zeby jak najwiecej tych budow bylo wyonywane przez polskie firmy (bo nawet jak sa drozsze)
bo na dluzsza mete i tak jest to bardziej oplacalne niz zleczanie prac zagranicznym chochsztaplerom.
(bo przynajmniej inzynierowie i robotnicy i "keirownicy" moga sie doskonalic praktycznie)



a ja bym się przejmował bo jak można zrobić coś co już na wstępie trzeba naprawiać ? a u nas jest takie popieprzone prawo że rzadko dzieje się to w ramach gwarancji bo najczęsciej spółki wykonującej już nie ma na świecie. (czytaj funkcjonuje pod inną nazwą). Poza tym w przetargu (modlin) było wyraźnie że ma to robić firma która już ma doświadczenie w budowie pasa startowego. A w rzeczywistości robiła je firma która już kolejny raz daje dupy na terenie Nowego Dworu ku nieustającemu zadowoleniu kowalskiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baron von DupenDrapen
maszynista z Melbourne


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 218 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:45, 11 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:
...


Nie wiem czy to mialbyc dowcip, ale nasunela mi sie taka refleksja kiedy widze,
ze najpierw buduje sie autostrady do Berlina, albo kiedy zobaczylem jak w malborku odrestaurowuja
freski pokazujace mistrza krzyzackiego witanego przez aniola

Nie wiem dokladnie, ale czy ta Twoja granica przypadkiem nie zbiega sie z granica zaboru niemieckiego (?)
Jesli tak to pewnie moge sie zgodzic, ze wplywy kulturowe niemiec przyczynily sie do wpojenia zasad gospodarnosci,
zachowania porzadku i wiekszej kultury technicznej w porownaniu z mieszkancami z terenow dawnego zaboru rosyjskiego.

Ja akurat jestem z w-wy wiec pewnie jestem z "tamtego" regionu (albo z pogranicza?? ) ,
ale ciekawy jestem co myslysz o przyczynach "tego balaganu" ...


EMES napisał:
...


No dobrze kazdy narzeka na balagan, ale nikt nie dziala(?) zeby jemu zapobiec.

Przez stulecie Polska byla pod zaborami (+ komunizm) i pewnie dlatego w jakims sensie zostala pozbawiona kadry kierowniczej,
ktora mialaby wpojone zasady dobrego zarzadzania. Obecnie tez wielu "kapitalistow" wywodzi sie z bylej bezpieki i pewnie tez nie ma
zbyt glebokich korzeni technicznych wiec pewnie sa bardziej zainteresowani stworzeniem jakis "firm" i sprzedaniem ich
komus innemu zamiast rozwojem tychze firm.

Fakt, ze balagan i zla jakosc pracy jest nie dobra. Ale to jest aktualny stan obecnej gospodarki,
Ktory sie sam w koncu naprawi. Najwazniesze chyba jest to czy forsa, ktora wykonawcza dostaje zostanie w Polsce.
I czy ludzie, ktorzy wykonywali robote nawet (jak zawalili) to czy czegos sie nauczyli i czy ci,
ktorzy zlecali budowe nauczyli sie formulowac kontrakty tak, ze by podobnych sytuacji uniknac.
Rowniez im wiecej bedzie takich przypadkow jak autostrady, modlin itd, to bedzie coraz silniejsza
presja spoleczenstwa na ekipe rzadzaca w celu wprowadzenia wlasciwych zmian lub jej ustapienia.



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Sob 1:53, 12 Sty 2013    Temat postu:

Baron von DupenDrapen napisał:




tylko że moja kieszeń a przede wszystkim nerwy tego nie wytrzymają


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kobieta z klasą
maszynista z Melbourne


Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 2268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 22:27, 12 Sty 2013    Temat postu:

LOT pójdzie pod młot albo i na złom!

Modlin jest fajny bo można parkować za darmo Szkoda, że znów nam nie wyszło.

A co do pytań zadanych na początku powiem tak:
żeby nam było bliżej świata potrzeba nam wszystkiego: dobrych autostrad, szybkich kolei i jeszcze szybszych samolotów. Tylko czy my tego doczekamy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:21, 12 Sty 2013    Temat postu:

Baron von DupenDrapen napisał:
Nie wiem czy to mialbyc dowcip, ale nasunela mi sie taka refleksja kiedy widze,
ze najpierw buduje sie autostrady do Berlina, albo kiedy zobaczylem jak w malborku odrestaurowuja
freski pokazujace mistrza krzyzackiego witanego przez aniola

Nie wiem dokladnie, ale czy ta Twoja granica przypadkiem nie zbiega sie z granica zaboru niemieckiego (?)
Jesli tak to pewnie moge sie zgodzic, ze wplywy kulturowe niemiec przyczynily sie do wpojenia zasad gospodarnosci,
zachowania porzadku i wiekszej kultury technicznej w porownaniu z mieszkancami z terenow dawnego zaboru rosyjskiego.

Ja akurat jestem z w-wy wiec pewnie jestem z "tamtego" regionu (albo z pogranicza?? ) ,
ale ciekawy jestem co myslysz o przyczynach "tego balaganu" ...

(...)


Dopiero teraz przeczytałem Twój post i odpowiadam możliwie najkrócej:
Autostradę od centrum Polski do Berlina wybudowano jako prywatne inwestycje, więc zawsze jak w takich sytuacjach bywa, najistotniejsze były kalkulacje ekonomiczne i ocena założeń pod względem możliwości - nazwijmy to w uproszczeniu, logistycznych i "pozamerytorycznych". Jak widać, takie podejście do inwestycji było słuszne, bo bez fanfar i nadymania się inwestycję zrealizowano i do Berlina z przyjemnością od dawna śmigam autostradą (w części trwałą betonową).

Następne zagadnienie. Odrestaurowywanie w Malborku fresków jest wyłącznie dowodem dbałości o sztukę w jej niezakłamanej formie. Nie byłoby chyba właściwą rzeczą, żeby odrestaurować fresk wmalowując zamiast mistrza zakonu fizis Piłsudskiego palącego faję, więc nie wyobrażam sobie dlaczego ta restauracja zabytku może wywoływać watpliwości czy nazwijmy to skojarzenia...

Sprawa granicy zaborów. Niezupełnie trafiasz z przypuszczeniem, że ta linia, którą wymnieniłem, pokrywa się z granicą Zaboru Pruskiego. Północ tej linii to tereny Prus, centrum to Wielkopolska, której wschodnia granica przebiegała praktycznie przez Strzałkowo, a południowa linia to centrum terenów Śląska.

Protestuję natomiast przeciwko powtarzaniu zupełnie nieuprawnionej, wręcz bzdurnej, a często spotykanej nieprawdzie, że kultura gospodarcza, techniczna i podejście do pracy Wielkopolan powstały pod wpływem znalezienia się pod zaborem Prus. Wszyscy historycy zajmujący się tą tematyką jednomyślnie stwierdzają, że kultura ta była bardzo zbliżona do panującej na terenie Prus jeszcze przed rozbiorami. To między innymi dlatego, gdy w perwszej połowie XVIII wieku sprowadzono na teren Wielkopolski osiedleńców z Bambergii i innych okolic Prus zgodnie z nakazem Augusta II Mocnego, to osadnicy ci wtopili się praktycznie w ciągu jednego pokolenia w społeczność Wielkopolan, dlatego między innymi, że nie dzieliły ich istotne różnice kulturowe czy zwyczajowe, a językowe szybko się zatarły. Osadników z terenów Cesarstwa Pruskiego w czterech falach przybyło około 900 - głównie wyznania Rzymsko Katolickiego, więc absurdem byłoby twierdzenie, że mieli tak duży wpływ, żeby zmienić mentalność Wielkopolan. W czasie spisu w końcu XIX wieku na terenie Poznania nie było ani jednej osoby deklarującej narodowość niemiecką. W czasie II wojny światowej pamiętając o swoich korzeniach, jednocześnie palili dokumenty, żeby nie zostać uznanymi za reichdeutschów lub choćby volksdeutschów. Walczyli w Powstaniu Wielkopolskim (całkowicie ignorowanym przez "Warszawę") po stronie polskiej. Wracając do zaborów, różnice w kulturze rolnej i technicznej i mentalności mieszkańców pomiędzy Wielkopolską a wschodnimi terytoriami ziem polskich były już przed rozbiorami drastycznie większe, aniżeli pomiędzy Wielkopolską, a terytoriami Prus. Ten mit o odziedziczeniu kultury gospodarczej od zaborców jest tak samo "prawdziwy", jak setki innych - np, że w Gnieźnie, a nie w Poznaniu była pierwsza stolica Polski, a 1939 polska kawaleria szablami tłukła w czołgi.

Nie obraź się - nie mam na myśli nic pejoratywnego, ale domyślałem się, ze masz warszawskie korzenie. Bywałem w W-wie bardzo często - do tego stopnia, że opłacało mi się tam mieć mieszkanie. Moje doświadczenia z współpracy oraz z kontaktów pozasłużbowych z nazwijmy to, wschodnią częścią Polski - wliczając w to Warszawę spowodowały moje pytanie - nie kryję, że retoryczne, o przyczyny tego bałaganu. Upraszczając: bawić się tej części Polski? Z chęcią! Sensownie pracować? No way...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Sob 23:48, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasztet
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 524 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 3:46, 13 Sty 2013    Temat postu:

Się kurna chłopaki o lataniu rozpisali

PS. Ja tylko po gitarę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin