Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Latanie po polsku - kilka tematów w jednym
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pasztet
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 524 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:14, 09 Sty 2013    Temat postu: Latanie po polsku - kilka tematów w jednym

Wylistuję:
Czy warto ratować LOT?
Co z tym Modlinem?
Czy nie lepiej nawet trochę dotować połączenia lotnicze WAW-WRO i WAW-POZ niż szarpać się na osobową linię kolejową za 20 czy 30 mld?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 17:45, 09 Sty 2013    Temat postu:

ad.1 Warto, ale nie za cenę mniejszych lotnisk.
ad.2 Zadłużenie rośnie, ale może o to właśnie chodzi.
ad.3 Najlepsze byłoby dwa w jednym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Śro 19:41, 09 Sty 2013    Temat postu:

Wypowiem się tylko na temat modliński z racji rejonizacji co do reszty nie mam zdania, nie wiem, nie znam sie (szczególnie po zakupie dreamlinera który nie może wystartować Tongue out (1)

Co z modlinem?
Z modlinem lipa i mam nadzieję, że o ile uda się to jeszcze uratować, to polecą głowy tych wszystkich albo chociaż wiekszości którzy macali palce w przetargach na zasadzie kolesiostwa.

Nie ma ILSu mimo że w tym rejonie powinien być na samym początku. Nie ma hydrofobizacji a nie da się postawić ograniczenia do 30tu

- że wreszcie się ogarną i zauważą że w przetargach najtaniej nie znaczy najlepiej.
- że będzie to gwóźdź do trumny kowalskiego (burmistrza tysiąclecia), który to ewidentnie ma z tego korzyść majątkową gdyż sławna już firma ERBUD już jedną rzecz spierdoliła a mimo to dalej wygrywa przetargi.
- że rozpocznie się nagonka na ludzi na stanowiskach na których nigdy nie powinni się znaleźć.

W końcu mecz nowodworskiego świtu zapoczątkował cały dym korupcyjny w polskiej piłce to czemu lotnisko nie może również tego zrobić


... i żeby jeszcze tępe matoły w mediach nauczyły się że lotnisko nie jest mieście modlin, bo modlin nie jest miastem tylko dzielnicą nowego dworu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:10, 09 Sty 2013    Temat postu:

O "Modlinie" krótko można... W "światku" lotniczego biznesu od początku mówiło się nie tylko po kątach, że to całe przedsięwzięcie z hałaśliwym przytupem jest robione z perfekcją odpowiednią dla organizacji dyskoteki w remizie strażackiej OSP w Zadupiu Dolnym.

Specyfikacja zamówienia publicznego nie powinna być w takich przedsięwzięciach tworzona pod dyktando polityka i zatwierdzana przez polityka, bo w przeciwnym wypadku - takim jak ten, efekt będzie jak ten - wielkie nieświeże jajo, za które płacą w ostatecznym rozrachunku podatnicy.

Matoły w mediach nie nauczą się odróżniać miasta od dzielnicy, a amerykańskiego biliona od europejskiego miliarda - tak jak tysiąca innych rzeczy. Matoły w mediach nie mają od lat konkurencji, a edytory tekstu nie korygują kretynizmów. Tymczasem posiadanie legitymacji dziennikarskiej najbardziej imponuje właśnie "tępym matołom" i tylko niestety pisać też trzeba - bo i żyć z czegoś trzeba... Jak tu więc liczyć na zniknięcie matolstwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 21:52, 09 Sty 2013    Temat postu:

EMES napisał:

- że będzie to gwóźdź do trumny kowalskiego (burmistrza tysiąclecia), który to ewidentnie ma z tego korzyść majątkową gdyż sławna już firma ERBUD już jedną rzecz spierdoliła a mimo to dalej wygrywa przetargi.
- że rozpocznie się nagonka na ludzi na stanowiskach na których nigdy nie powinni się znaleźć.


A kto wybierał burmistrza ? Dlaczego ci, którzy go tam nie chcieli np. nie poszli na wybory i dali szansę przegłosowania ?

Oglądałam relację z prac na lotnisku. Luzik. Przy kamerze wszyscy pracowali. Jeden nawet machał. Gdyby mnie widział, to pewnie odpowiedziałabym tym samym.

Patrząc z kolei na LOT, czy jest u nas coś, co się opłaca i nie sypie ? Fabryki samochodów padają, ludzie na bruk. Podobnie jest z PKP. A teraz za transport powietrzny się biorą. Właściwie to zbyt wielkie słowo, gdyż gdyby się rzeczywiście wzięli, to nie byłoby takich sytuacji.

Mówią, że ryba psuje się od głowy. Zatem tam należy zacząć naprawę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Śro 22:09, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Śro 22:37, 09 Sty 2013    Temat postu:

Juli* napisał:

A kto wybierał burmistrza ? Dlaczego ci, którzy go tam nie chcieli np. nie poszli na wybory i dali szansę przegłosowania ?


Wiesz ? Byłaś ? Liczyłaś głosy ?

Skoro na żadne z pytań nie odpowiedziałaś twierdząco to się zamknij, bo to nie konkurs na najwięcej postów i nie ma obowiązku na każdym wpisać się jako ostatni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 22:45, 09 Sty 2013    Temat postu:

EMES napisał:
Wiesz ? Byłaś ? Liczyłaś głosy ?

A Ty siedziałeś w komisji i wiesz ilu nie przyszło ? A później narzekanie na burmistrza.

Cytat:
Skoro na żadne z pytań nie odpowiedziałaś twierdząco to się zamknij, bo to nie konkurs na najwięcej postów i nie ma obowiązku na każdym wpisać się jako ostatni.


1. Tak jakbyś Ty odpowiedział. To są Twoje wywody, a nie stwierdzenia poparte dokumentacją.
2. Zamknąć to sobie możesz szafę, zwłaszcza, kiedy masz w niej bałagan, by go nie było widać.
3. Mam prawo głosu jak każdy i będę się odzywała tam, gdzie chcę. Ty masz takie same prawa.

A teraz wróć do tematu i nie marudź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baron von DupenDrapen
maszynista z Melbourne


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 218 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 5:44, 10 Sty 2013    Temat postu:

Nie tylko warto ale trzeba.
Chcecie, żeby was szwaby wozily.
Szwaby przciez nigdy by niedopuscili, żeby oddac Lufthanse w obce rece albo dać jej zbakrutować.

Juz szwaby chca LOT wykonczyc bo np z ameryki do Polski jest taniej lufthansa niz Lotem a kiedys bylo odwortnie.

A zreszta co ja tam bede gadał.
Wy to strasznie internacjonalisci jesteście

Pewnie byście sie cieszyli jak LOT by zbankrutował i kotś inny przejął transport samolotowy w Polsce. Pewnie byście powiedzieli jak to dobrze bo rynek jest "efektywny" i zostana obiżone koszta (pozornie zresztą)

Zobacznie co zrobili z ludzmi z FIATA ja to bym przejąl fabryke i Włochow wyrzucil. To jest tak jak sie oddaje kontrole w obce rece. Jest sie wtedy na lasce zagranicznych "kutasów".
A w modlinie niech załataja dziury wpieprzą kogoś do pierdla za partactwo (najlepiej kogoś z rzadu) i otworza znowu lotnisko.

I niech wypierdola te zagraniczne firmy. Po ch*ja np. metro kopia włosi to juz "qrwa" nie ma polskich robotników do kopania dołów.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 6:53, 10 Sty 2013    Temat postu:

Baron von DupenDrapen napisał:

Wy to strasznie internacjonalisci jesteście


Jacy "Wy" ?

Cytat:
Pewnie byście sie cieszyli jak LOT by zbankrutował i kotś inny przejął transport samolotowy w Polsce. Pewnie byście powiedzieli jak to dobrze bo rynek jest "efektywny" i zostana obiżone koszta (pozornie zresztą)

Nie wszyscy, nie wszyscy.

Cytat:
Zobacznie co zrobili z ludzmi z FIATA ja to bym przejąl fabryke i Włochow wyrzucil. To jest tak jak sie oddaje kontrole w obce rece. Jest sie wtedy na lasce zagranicznych "kutasów".


Właśnie o tym pisałam powyżej. Może nie takimi słowami.


Cytat:
I niech wypierdola te zagraniczne firmy. Po ch*ja np. metro kopia włosi to juz "qrwa" nie ma polskich robotników do kopania dołów.


Niestety mamy tendencję do tego typu sytuacji. Podobnie było przy autostradach, a jaki jest tego efekt widzimy sami. Nasi przedsiębiorcy do dnia dzisiejszego nie mają wypłaconych pieniędzy. Z jakiegoś powodu zapomina się o swoich. To chyba nasz kraj i nam powinno się żyć tutaj dobrze. A nie wiązać koniec z końcem i walczyć o to, co się należy. Wszystko idzie nie w tę stronę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
annaliza
nawiedzony łowca sarkofagów


Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 1329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 242 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:49, 10 Sty 2013    Temat postu:

Wydawać by się mogło, że Warszawa (z małym portem lotniczym prawie w centrum miasta) potrzebuje nowego lotniska i jest to zupełnie oczywiste, że takie powinno się znajdować w promieniu 20 – 50 km od centrum, z bezpośrednią linią kolejową łączącą Okęcie-centrum- nowe lotnisko. I w dodatku na tej trasie monitory (jak w metrze) informują za ile min. będzie następny pociąg. Taki standard, nic nadzwyczajnego.

Nie wiem, kto wymyślil Modlin jako lokalizację dla nowego lotniska. Naprawdę nie było lepszych? Teraz się okazuje, że lokalizacja fatalna, wykonanie jeszcze gorsze i w ogóle nic nie wiadomo, łącznie z tym, kto za to zapłaci. Wiadomo kto, MY.

Za grubą kasę zbudowano też kolej na Okęcie, którą nikt nie jeździ. Bo trudno się zorientować, jaki jest rozkład, i w jakim czasie to dojedzie. Na pewno nie w ciągu 20 min, jak to miało być. Zdarza się, że pociąg stoi, bo albo ktoś wyskoczył na tory, albo je ukradł, albo ukradł jakieś sterowniki, albo coś się zepsuło i nikt nie jest w stanie udzielić informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasztet
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 524 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:45, 10 Sty 2013    Temat postu:

Kolejka na lotnisko rzeczywiście jest porażką. Ale to chyba wynik zaczadzenia umysłów projektami kolejowymi, które kosztują jakieś koszmarne pieniądze, a w sumie nikomu nie są potrzebne.
Bo żaden jełop nie stuknął się w głowę, że jeśli kolejka do centrum będzie jeździć 25 minut, to i tak nie wygra z taxi, które nawet w dzisiejszych korkach na Żwirki zajedzie do centrum w porównywalnym czasie i dużo większym komforcie.
Pomijam już żenadę, że jakieś dwie oddzielne firmy sprzedają dwa oddzielne bilety, a z hali przylotów właściwie nic do tej kolejki nie kieruje. Nie ma ekranów z odjazdami itp. itd.
Raz się tym przejechałem z ciekawości - trudno w ogóle znaleźć dojscie do peronu...

Mam wrażenie, że lepiej było wydać tę kasę na rozgałęzienie metra na stacji Wilanowska, które po drodze mogłoby mieć stację koło Galmoka, przy okazji dobrze robiąc tamtej okolicy i później niech sobie jedzie na lotnisko, a przyszłości może do Raszyna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:07, 10 Sty 2013    Temat postu:

Za chwilę znowu zacznie się rzucanie we mnie kamieniami, ale spytam: jak to się dzieje, że ten cały bu... - sorry, bałagan, odbywa się zawsze na wschód od umownej linii Gdańsk - Września - Katowice. Autostrady: długo budowane, z aferami i tandetne. Kolej: bez przerwy bałagan jakiego nie ma w innej części Polski. Nowe lotnisko w Modlinie zbudowane na podstawie absolutnie nieprzekonywujących założeń i uzasadnienia, nadmuchane propagandowo, kosztowne i spieprzone tragicznie technicznie i logistycznie. Możnaby wymieniać tak dalej. Jak to jest, że na zachód wymienionej na poczatku linii, otwierano autostrady z przecięciem wstęgi pokazanym tylko w lokalnej telewizji w ramach bieżących wiadomości. Lotniska w Poznaniu, Wrocławiu i innych miejsowościach zachodniej Polski wystarczające dla potrzeb wcale niemałego ruchu są ustawicznie i racjonalnie rozbudowywane - bez nadmuchiwania propagandowego balonu, a działają bez zakłóceń i po prostu...normalnie.
Może ktoś mi to w rozsądny sposób wytłumaczyć? Powtarzam: w rozsądny sposób!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasztet
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 524 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:22, 10 Sty 2013    Temat postu:

Eee tam, Modlin chyba wojsko wymyśliło, lubią mgły
Wrocław może się jeszcze rozwinie, ale Poznań dzięki autostradzie już traci, bo Scheonefeld z gigantyczną siatką połączeń EasyJeta jest niecałe dwie godziny drogi od Poz. A jeśli LOTu zabraknie, to nie będzie lotów przez Warszawę na jednym bilecie. I zrobi się mikrus.
Więc akurat w interesie poznańskiego lotniska jest istnienie LOTu. Bo jak Niemcy w końcu (po aferach i opóźnieniach) otworzą swojego Berlińskiego molocha, to już w ogóle będzie kaplica.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pasztet dnia Czw 14:23, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:08, 10 Sty 2013    Temat postu:

Animal napisał:
Eee tam, Modlin chyba wojsko wymyśliło, lubią mgły
Wrocław może się jeszcze rozwinie, ale Poznań dzięki autostradzie już traci, bo Scheonefeld z gigantyczną siatką połączeń EasyJeta jest niecałe dwie godziny drogi od Poz. A jeśli LOTu zabraknie, to nie będzie lotów przez Warszawę na jednym bilecie. I zrobi się mikrus.
Więc akurat w interesie poznańskiego lotniska jest istnienie LOTu. Bo jak Niemcy w końcu (po aferach i opóźnieniach) otworzą swojego Berlińskiego molocha, to już w ogóle będzie kaplica.

Masz rację - w zasadzie. Modlin wymyśliło rzeczywiście wojsko, ale bardzo dawno, gdy latanie wyglądało zupełnie inaczej. Medal dla osoby, która potrafi uzasadnić dlaczego na lotnisko zlokalizowane w miejscu zupełnie bez potencjału dla funkcjonowania ruchu pasażerskiego buduje się za duże pieniądze coś, co ma gruźlicę od urodzenia. Z Twoją oceną potencjału lotniska poznańskiego całkowicie się zgadzam i nikt w Poznaniu gdzie myśli się racjonalnie, nie roni łez z powodu braku perspektyw zrobienia z naszego miasta węzła ruchu lotniczego. Lotnisko Poznań obsługuje sporo samolotów w ruchu lokalnym oraz bezpośrednio łączy z dalszymi miastami Europy. POZ jest także jednym z lotnisk zapasowych linii długodystansowych, bo ma odpowiednie wyposażenie logistyczne. Z tego powodu obsługiwane są czartery na dowolne przeloty. Lotnisko poznańskie leży stosunkowo niedaleko centrum i ma z nim bardzo wygodne i szybkie połączenia. Nawiasem mówiąc, przewidywane jest połączenie lotniska popularną poznańską "pestką" - Poznańskim Szybkim Tramwajem, który spełnia tę samą rolę co metro pod względem szybkiego przejazdu, a jest kilkakrotnie tańsze. Gdy już "pestka" zostanie zbudowana, przejazd do ścisłego centrum miasta trwać będzie około 8 - 10 minut.
Co do lotów z Berlina, to dla Poznaniaków są one już teraz "ciekawsze", bo odległość do Berlina jest identyczna jak do Warszawy, ale znaleźć można się w Berlinie znacznie szybciej i wygodniej... To samo zresztą byłoby z lotami z Wrocławia, gdyby nie to, że od lat jakieś "antylobby" skreśla regularnie przebudowę bardzo potrzebnej i w pełni uzasadnionej racjonalnie drogi szybkiego ruchu S5: Poznań - Wrocław, budując np. z piasku runway w Modlinie. Oba miasta prawie gospodarczo budują po kawałku taką trasę w swoim kierunku, ale nie o to przecież chodzi. Wrocław ma dobre połączenia np. z Hiszpanią i z nich lubię korzystać od czasu, gdy w zeszłym roku skasowanio choćby połączenie z Alicante. Dojazd do Wrocławia jednak trochę czasu zajmuje.

EDIT. Chodzi oczywiście nie o "zbudowanie" pestki, która istnieje od lutego 1997 roku, ale o dobudowanie nitki do lotniska. Lotnisko będzie miało wtedy bezpośrednie połączenie ze zintegrowanym dworcem kolejowym i autobusowym znajdującym się w centrum miasta (dworzec aktualnie w trakcie przebudowy). Z lotniska leżącego w zachodniej części miasta, będzie się można dostać pestką do wschodnich, południowych i północnych krańców Poznania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Czw 15:40, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasztet
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 524 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:24, 10 Sty 2013    Temat postu:

Co do braku potencjału Modlina (czy też drugiego lotniska koło Wawy) trudno mi się zgodzić. Cała ściana wschodnia lata stamtąd do roboty na wyspy, czy do skandynawii. Zdarzyło mi się dwa razy w ubiegłym roku korzystać i widziałem towarzystwo. Trochę też plecakowych turystów tamtędy przylatuje. Ruch i wypełnienie samolotów całkiem spore. Narzekania na komfort, czy dojazd do Wawy to zwykłe marudzenie - tak samo jest np. na Luton. Zresztą pasażerowie tanich linii wszędzie traktowani są jak bydło w drodze do rzeźni, ale za to płacą mniej.
Poza tym na Okęciu nie można startować i lądować nocą, więc nocne czartery mogły operować z Modlina - a to korzystne dla turystów, bo nie tracą dnia na przelot i na maksa wykorzystują swoje wykupione 'turnusy' smażąc się gdzie tam chcą.

Z tego co wiem, to Modlin wybrano, bo był pas i jakieś tam korytarze w powietrzu. Ale to, że wybrano najtańszą ofertę i wykonawca spieprzył pas, a ILSu nie instalowano już w trakcie budowy, to oczywista żenada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:48, 10 Sty 2013    Temat postu:

Animal napisał:
Co do braku potencjału Modlina (czy też drugiego lotniska koło Wawy) trudno mi się zgodzić. Cała ściana wschodnia lata stamtąd do roboty na wyspy, czy do skandynawii. Zdarzyło mi się dwa razy w ubiegłym roku korzystać i widziałem towarzystwo. Trochę też plecakowych turystów tamtędy przylatuje. Ruch i wypełnienie samolotów całkiem spore. Narzekania na komfort, czy dojazd do Wawy to zwykłe marudzenie - tak samo jest np. na Luton. Zresztą pasażerowie tanich linii wszędzie traktowani są jak bydło w drodze do rzeźni, ale za to płacą mniej.
Poza tym na Okęciu nie można startować i lądować nocą, więc nocne czartery mogły operować z Modlina - a to korzystne dla turystów, bo nie tracą dnia na przelot i na maksa wykorzystują swoje wykupione 'turnusy' smażąc się gdzie tam chcą.

Z tego co wiem, to Modlin wybrano, bo był pas i jakieś tam korytarze w powietrzu. Ale to, że wybrano najtańszą ofertę i wykonawca spieprzył pas, a ILSu nie instalowano już w trakcie budowy, to oczywista żenada.


To, że Warszawa potrzebowała drugie lotnisko jest uzasadnione. Dlaczego jednak wybrano do tego PRZEBUDOWĘ lotniska, a nie budowę od nowa, trudno się domyślić. Podobno budowanie czegoś oszczędnościowo, to ponoszenie większych kosztów i jak widać, tak się to stało. Lotnisko w Modlinie w praktyce zostało wybudowane i tak od nowa, ale bez zadbania o istotne elementy. Jak z przymrużeniem oka mówią niektórzy fachowcy, dotychczasowy pas nadawał się na drogę manewrową...
Inna sprawa. Waw ma dwa pasy i na jednym chyba ILS kat. II a na krótszym póki co kat. I, ale ma być założona dwójka. Dlaczego Modlin potraktowano jak lotnisko aeroklubu i w ogóle nie zamontowano ILS od pierwszego dnia? Oszczędza się na bezpieczeństwie lotów. Dlaczego od pierwszego dnia istnienia co chwilę okazywało się, że nic nie działa jak należy? Obsługa tanich linii wcale nie usprawiedliwia tandety i bylejactwa, a oznacza tylko uproszczenie pewnych procedur, które nie mają wpływu na bezpieczeństwo i sprawność działania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 17:54, 10 Sty 2013    Temat postu:

Najkrótszy żart o lotnictwie:

W Modlinie wystartował Dreamliner.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baron von DupenDrapen
maszynista z Melbourne


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 218 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:41, 11 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:
Za chwilę znowu zacznie się rzucanie we mnie kamieniami, ale spytam: jak to się dzieje, że ten cały bu... - sorry, bałagan, odbywa się zawsze na wschód od umownej linii Gdańsk - Września - Katowice. .... Jak to jest, że na zachód wymienionej na poczatku linii, ...Może ktoś mi to w rozsądny sposób wytłumaczyć? Powtarzam: w rozsądny sposób!



Ja mysle ze to szwaby po cichu buduja sobie infrastrukture na dawnych ziemiach ktore zagrabili podczas rozbiorow i ktore uwazaja za swoje "pod tymczsowym polskim zarzadzaniem", zeby jak przyjdzie czas je znowu odzyskac i to w dodatku po remoncie wykonanym naszymi rekami Think


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:06, 11 Sty 2013    Temat postu:

Baron von DupenDrapen napisał:
Formalny napisał:
Za chwilę znowu zacznie się rzucanie we mnie kamieniami, ale spytam: jak to się dzieje, że ten cały bu... - sorry, bałagan, odbywa się zawsze na wschód od umownej linii Gdańsk - Września - Katowice. .... Jak to jest, że na zachód wymienionej na poczatku linii, ...Może ktoś mi to w rozsądny sposób wytłumaczyć? Powtarzam: w rozsądny sposób!



Ja mysle ze to szwaby po cichu buduja sobie infrastrukture na dawnych ziemiach ktore zagrabili podczas rozbiorow i ktore uwazaja za swoje "pod tymczsowym polskim zarzadzaniem", zeby jak przyjdzie czas je znowu odzyskac i to w dodatku po remoncie wykonanym naszymi rekami Think


Jeśli to dowcip, to jakby mało śmieszny. Jeśli w dodatku jesteś z "tamtego" regionu Polski, to nie napiszę co myślę na temat przyczyn tego bałaganu...
(Tak - nie mam poczucia humoru nigdy, gdy widzę bałagan i marnotrawstwo - razem to wszystko oprawione w poczucie wyższości. Może dlatego, że urodziłem się w Poznaniu...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baron von DupenDrapen
maszynista z Melbourne


Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 218 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:39, 11 Sty 2013    Temat postu:

Wracajac do lotnisk autostrad itd itp.

To ja bym sie tak nie przejmowal usterkami predzej czy pozniej je naprawia.
Wazne jest to, zeby jak najwiecej tych budow bylo wyonywane przez polskie firmy (bo nawet jak sa drozsze)
bo na dluzsza mete i tak jest to bardziej oplacalne niz zleczanie prac zagranicznym chochsztaplerom.
(bo przynajmniej inzynierowie i robotnicy i "keirownicy" moga sie doskonalic praktycznie)

Jesli chodzi o LOT to mam pesymistyczne odzczucia.

W latach 90 tych jak latalem do polski to tylko LOT-em i wydawalo sie ze wszyskto szlo w dobrum kierunku
nowe samoloty (co prawda tylko kila) usmiechniete panienki w miare sprawnie wszystko funkcjonowalo, a potem jakos sytuacja zaczela sie psuc. Na lotnisku ciagle byly jakies opoznienia spowodowane jakimis usterkami itd itp
Mialem wrazenie ze te nasze samoloty sa dokladnie reperowane lub przegladane.
Potem ciagle zmiany stron internetowych z rezerwacja itd itp.
Ceny poszly w gore. Jeszcze do tego ten ulanski kapitan Wrona z przecietymi przewodami i wysunietym bezpiecznikem.

I ... ostanio zaczalem latac szwabskimi liniami (mam z tego powodu poczucie winy)

Teraz tak sobie porownuje skale Lufthansy z LOT-em.

Oni przeciez sa o rzad wielkosci wieksi np. lotnisko w Monachium mniejszym od Warszawy jest ogromne.
Jak sie przez nie przchodzi to stoi tam od ch*ja samolotow lufthansy.
A jak sie przyjezdza na Okecie to ma sie wrazenie, ze sie przyjechalo gdzies do jakiejs malej miesciny
z paroma samolocikami na plycie. Co prawda wole okecie wlasnie dlatego. Jendak to, ze wszystko jest o rzad wielkosci mniejsze stawia rodzima awiacje w niekorzystnej sytuacji i wydaje mi sie, ze LOT jest za maly zeby samemu wspolzawodniczyc z wielkimi liniami lotniczymi moze byc na straconej pozycji.
Chyba panstwo powinno sie zangazowac w jego rozwoj i utrzymanie nawet jesli to jest nieoplacalne. ...

Jezeli tego sie nie zrobi to szwaby wszystko przejma.
Juz jak sie lata Lufthansa do Polski z Ameryki to w samolocie jest pelno ludzi z europy wschodniej czyli
wlasciwie szwaby chyba nawet juz zdominowaly transport lotniczy do krajow bylego bloku wschodniego ....


A zreszta co ja tam wiem ...




-------
Dla porownania
Lufthansa ma 870 samolotow
America Arlines 605

Swiss 91
LOT 50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin