Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motocykle!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:20, 10 Lut 2007    Temat postu:

aha..bingo! chodziło o Mi-24 oczywiscie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Sob 19:23, 10 Lut 2007    Temat postu:

ver napisał:
ja tam nic o Skyrider juz nie mowiłam.. zajełam sie wyłacznie Twoim pytaniem
gorzej, ze jesli chodzi o 40mm to sama odpowiedzi nie znam...
Ide tank rozpracowac

w takim razie cofam co powiedzialem,
powinno byc: "popelnilem blad" Blue_Light_Colorz_PDT_06
co masz na mysli mowiac 40mm? bo nie zalapalem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:24, 10 Lut 2007    Temat postu:

o rany...wyzwanie jestes okrutny dla kobiet...hahaha

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Sob 19:25, 10 Lut 2007    Temat postu:

eee tam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:26, 10 Lut 2007    Temat postu:

na drugiej fotce jest armata 40mm pewnie za jakis czas serwer ci pusci to zdjecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Sob 19:29, 10 Lut 2007    Temat postu:

ach so,
no to twoja zagadka sie rozwiazala,
teraz ty masz dwie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:49, 10 Lut 2007    Temat postu:

to masz drugą zagadke- co to jest? i nie jest to odrzutowy dwupłatowiec...
musiałam fotke przerobic zebys opisu nie zobaczył...hahaha jak skopiujesz

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:20, 10 Lut 2007    Temat postu:

moja odp. nr1:
PzKpfw VI Tiger miały lufy na pociski cal.88, chociaz były wersje 75

odp. nr2 :
amerykanski pokładowy mysliwiec IIWŚ - Grumman, ale nie wiem czy zdjecie dotyczy F6F-5 Helcat czy F-4F Wildcat .

fotki w temacie

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Nie 0:06, 11 Lut 2007    Temat postu:

ver napisał:
moja odp. nr1:
PzKpfw VI Tiger miały lufy na pociski cal.88, chociaz były wersje 75

odp. nr2 :
amerykanski pokładowy mysliwiec IIWŚ - Grumman, ale nie wiem czy zdjecie dotyczy F6F-5 Helcat czy F-4F Wildcat .


zuch,
jako ze pierwsza odpowiedz sie liczy to za obie zagadki dostajesz po punkcie,
jest to F-4FHellcat, i w rzeczy samej sa co nieco do siebie podobne,
najlatwiejsza odroznialna cecha jest podwozie, Hellcat mial chowane do tylu w skrzydle, a Wildcat mial chowane w kadlubie,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Nie 0:10, 11 Lut 2007    Temat postu:

tradycyjnie pierwszego zdjecia nie widze, a na drugim jest wlasnie Wildcat, widoczne sa charakterystyczne wneki podwozia w kadlubie,


odpowiadam na twoja zagadke,
............ bede strzelal,
Panavia Tornado,
2 silniki, jeden statecznik, skrzydla o zmiennej geometrii i prostokatnawy w przekroju kadlub, na tego delikwenta by wskazywal


sliczna fotka Blue_Light_Colorz_PDT_06


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Nie 0:59, 11 Lut 2007    Temat postu:

zagadka numer 1. (na rozgrzewke)
podaj pojemnosc tego silnika,
[link widoczny dla zalogowanych]

i zagadka numer 2.
co to za samolot?
[link widoczny dla zalogowanych]

na koniec, zagadka numer 3.
jaki to samolot?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:16, 11 Lut 2007    Temat postu:

super- masz punkt za Mustanga!
zaraz odpowiem na Twoje pytanka tylko oczy szerzej otworze
Pytanko nr 1: to powiedz teraz, czy wiesz: dzieki inzynierom z którego kraju Mustangi stały sie tak szybkimi samolotami? Podpowiedz: chodzi mi konkretnie o profil laminarny.
Pytanko nr 2: w jakim samolocie ci inzynierowie w ogole po raz pierwszy zastosowali ten profil?
co za miły mrozny poranek..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:53, 11 Lut 2007    Temat postu:

poprawka- masz punkt za Tornado (napisałam w pospiechu Mustang), sorry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:49, 11 Lut 2007    Temat postu:

No to do roboty

odp. na zagadke nr1 >>> to silnik Harley Dawidson WLA 742 cm2

odp. na zagadke nr2 >>> to P-38 Lightning, amerykanski mysliwiec z IIWS

odp. na zagadke nr3 >>> to Messerschmitt Bf 109G-14 w malowaniu Czarny Tulipan,
pilot E.Hartmann, lato 1944, Polska.

no jak tam laminarne dzieje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:59, 11 Lut 2007    Temat postu:

Muszę sprawdzić z tymi laminarnymi sprawami jak wygląda...
Wrzucę Wam taką zagadkę:
co to za samolot?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Nie 21:24, 11 Lut 2007    Temat postu:

ver napisał:
No to do roboty

odp. na zagadke nr1 >>> to silnik Harley Dawidson WLA 742 cm2

odp. na zagadke nr2 >>> to P-38 Lightning, amerykanski mysliwiec z IIWS

odp. na zagadke nr3 >>> to Messerschmitt Bf 109G-14 w malowaniu Czarny Tulipan,
pilot E.Hartmann, lato 1944, Polska.

no jak tam laminarne dzieje?

zuch prawdziwy, chyba bede musial ci zrobic order z ziemniaka,
ze wszystkimi odpowiedziami trafilas w samo sedno tarczy,
jeśli chodzi o twoje zagadki,
to mowimy oczywiscie o profilu NACA, ktory z tego co wiem po raz pierwszy został zastosowany wlasnie w P-51, i tej wersji bede sie trzymal, ale kto maczal w tym palce, przyznaje ze skrucha nie wiem, placz podejrzewalbym Angoli, ale nie zdziwie sie jesli sie tam jakis Polak zaplatal

jesli chodzi o zagadke Apro, Think
to wyglada mi to na jakiegos zabojada albo Wlocha, kamuflaz, sylwetka i ten celownik, ale nie wiem
nie jestem w nich mocny,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:44, 12 Lut 2007    Temat postu:

To Holender Tak przy okazji Dogfightu szukałem różnych fotek, no i to jest odrestaurowany Fokker DXXI. Holendrzy mają masę odtworzonych swoich starych samolotów - tymczasem w Polsce już 50 lat ma projekt rekonstrukcji Łosia i do dzisiaj poza fazę projektu nie możemy wyjść

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:23, 12 Lut 2007    Temat postu:

tu jest o tym, kto pierwszy tak naprawde robił profil laminarny>>>

[link widoczny dla zalogowanych]

ta tez ciekawa, bo z fotkami>>>

[link widoczny dla zalogowanych]

..."juz pod koniec wojny zaczeło się mówic , szczególnie po testach NACA i RAE, że jakość powierzchni skrzydła w mustangu jest zbyt niska by utrzymac przepływ laminarny w praktyce. Bardziej 'laminarny ' okazał sie być p-63. Profil laminarny jako taki był znany wszystkim od początków lat 30 jakkolwiek nie pod nazwą 'laminarny'. "

...ciekawostka wydał mi sie fakt, że Polacy juz przed wojną dysponowali nowatorska myslą, w kazdym razie jeżę się, gdy ktos mowi, ze mustangi były szybkie dzieki zastosowaniu nowatorskiego profilu. Taki szczegół.

Aproxy >>> ładny ten holender


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:33, 12 Lut 2007    Temat postu:

Czyli tak czy owak wracamy do Łosia Na razie wrócił do Polski z USA jeden zachowany silnik. Pasjonaci twierdzą, że trochę oryginalnych części można jeszcze sprowadzić z Rumunii... No ale oczywiście na wszystko są potrzebne duże pieniądze a nikt ich wyłożyć nie chce.
Fokker jest w barwach holenderskich, ale większe sukcesy odnosiły te samoloty w lotnictwie fińskim, walcząc z Rosjanami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 1:23, 15 Lut 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 5 z 62

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin