Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Religia na wesoło - Dlaczego kurczak....?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yasha
Gość





PostWysłany: Nie 11:16, 20 Lis 2005    Temat postu: Religia na wesoło - Dlaczego kurczak....?

Dlaczego religijny kurczak przeszedł na drugą strone?

Adam i Ewa:
Po drugiej stronie ujrzał drzewo poznania oraz owinietego wokół niego węża, który wyglądał na jadalnego, choć Bóg powiedział mu, aby z tego węża nie jadł, (nie był on bowiem zwierzęciem koszernym, jak się okazało później).

Awraham:
Objawił mi się Bóg i powiedział:
"Awrahamie, Awrahamie, proszę, weź twojego kurczaka.
Twojego jedynego kurczaka, którego kochasz i przeprowadź go przez drogę"..

Baal Szem Tow:
W Międzyborzu żył sobie pewien kurczak...

Elisha Ben Abuye:
Nie ma żadnego kurczaka, nie ma żadnej drogi.

Buber:
Ja i Ty, Kurczaku.

Shlomo Carlebach:
Jannani nini nini; jannani nini nini; jannani nini, janaji jiji, ji nini ini; jini janani janani, ji nininini, janani janani ji ni ni ni ni ni, janani, janani jininininini...

Complete ArtScroll Siddur:
Ukłoń się raz w momencie, gdy kurczak podchodzi do drogi (najpierw uginając kolana a następnie pochylając się zupełnie gdy robi drugi krok), ukłoń się ponownie, gdy kurczak dojdzie do środka drogi (tylko częściowy ukłon), ukłoń się po raz trzeci gdy dochodzi do drugiej strony drogi.

Jeżeli przejdzie na drugą stronę bez bycia przejechanym, powiedz również szehechejanu (str. 358), chyba, że zgromadzeni odmawiają berachot przed i po Szema, gdyż w takim przypadku jakiekolwiek przerywanie, nawet w celu odmówienia brachy, jest zakazane.

Żadnego błogosławieństwa nie mówi się w Jom Tow, Rosz Chodesz lub podczas całego miesiąca Nisan. W Erew Jom Kipur kurczak może zostać użyty jako kaparot.

Bóg:
Przejdź tę drogę, a nazywać się będziesz moim kurczakiem!

Ibn Ezra:
Nie był to żaden szczególny kurczak.
Mowa tu ogólnie o kurczaku (porównaj: Raszi).

Herzl:
Pewnego dnia, kurczaku, dotrzesz na drugą stronę.
Możesz w to nie wierzyć, inni mogą w to nie wierzyć,
lecz za pięćdziesiąt lat od tego dnia... ??

Hillel:
Jeśli ja nie jestem dla kurczaka, kto będzie?
Lecz jeśli jestem tylko dla kurczaka, to kim jestem?
A jeśli nie przejdzie tej drogi teraz, to kiedy?

Kafka:
Obudziłem się rano by odkryć, że zostałem zamieniony w kurczaka. Natychmiast poczułem impuls, by przejść na drugą stronę drogi. Nie umiem powiedzieć dlaczego.

Blaise Pascal:
Niedbałość w sprawie przechodzenia na drugą stronę, w której chodzi o same kurczaki, o ich wieczność, o ich wszystko, więcej mnie drażni, niż rozczula, zdumiewa mnie i przeraża; jest to dla mnie coś potwornego.

Paul Ricoeur:
Przejście na drugą stronę to symbol, odnoszący się do natury i źródła zła, nie jest to symbol taki sam jak inne, lecz jest symbolem uprzywilejowanym. Gdyby kurczak zrozumiał, że nie należy przechodzić na drugą stronę, to by uwierzył, a gdyby uwierzł, to by zrozumiał.

Mordechai Kaplan:
Kurczak jako cywilizacja!
Daj kurczakowi głos, nie veto!

Kitwe haArizal:
Gdyby tylko rabi Pinchas złożył kurczaka jako ofiarę ola, Maszijach by przyszedł.

Levi Lauer:
Levinas jest kluczowym współczesnym myślicielem odnośnie tego problemu.

Yeshayahu Leibowitz:
Żydo-Kurczak?
Disco-kurczak?
Głupie pytanie.
Zwyczajnie postępujemy wg halachy.
Kurczak przechodzi na drugą stronę ulicy.
To wszystko.

Jacob Neusner:
Odpowiedź na to pytanie znajdować się będzie w przypisie 22b do mojej następnej książki:

Ortodoksyjny rabin:
Jest to bardzo interesująca szejla. Jest wiele różnych opinii halachicznych dotyczących tak żywotnego pytania naszych czasów. W mojej tszuwie przeanalizuję opinie tanaitów, amoraitów, Rasziego, Ralbaga, Rambana, Rambama i Gerer.

Ramban:
Tak naprawdę kurczak wcale nie musiał przechodzić na drugą stronę drogi:
Bóg uwzględnił słabość ludzkiej natury.
Po przyjściu Maszijacha, kurczaki nie będą już musiały przechodzić na drugą stronę drogi.

Raszi:
TEN kurczak [co oznacza, że bez rodzajnika określonego mógłby to być jakikolwiek kurczak, lecz TEN sugeruje, że jest to jakiś określony kurczak]; midrasz mówi, że jest to pierwszy kurczak, jaki został stworzony w Gan Eden.

Reformowany rabin:
Ponieważ tak chciał.
We współczesnych czasach, każdy z nas posiada wolność, włączając w to kurczaki.
Jeżeli jakiekolwiek "ortodoksyjne zbiry" zechcą powstrzymać tego kurczaka w przechodzeniu na drugą stronę, będziemy protestować przeciwko temu oburzającemu i niegodziwemu pogwałceniu wolności religijnych, obywatelskich i drobiowych...

Rosenzweig:
Kurczak tak właściwie jeszcze nie przeszedł na drugą stronę drogi, lecz mam nadzieję, że pewnego dnia mu się to uda.

Raw Solowejczyk:
Tak właściwie były tam dwa kurczaki:
Kurczak Pierwszy i Kurczak Drugi.

Steven Spielberg:
Adaptuję tą historię do mojego nowego filmu:

"Poszukiwacze zaginionej klatki kurczaków",
a wszystkie zyski z tego filmu zostaną przeznaczone na moją nową Fundację Kurczaka (której prezesem zostanie moja matka, doświadczona w tego typu sprawach).

Raw Ovadiah Yosef:
Jeżeli schitę robił aszkenaz, to kurczak jest trefny.


Zohar:

Rabi Pinchas podróżował by odwiedzić swoją córkę, żonę Rabiego Szimona bar Johaja.

Po drodze natknął się na kurczaka przechodzącego na drugą stronę ulicy oraz usłyszał głos krowy.

Powiedział:
W zasięgu wzroku nie ma żadnych krów.

Kurczak odpowiedział mu:
Ja jestem krową, przechodzę przez drogę do Jerozolimy, abym mógł zostać złożony w ofierze ola.

Rabi Pinchas odpowiedział:
Chciałbym złożyć cię jako ofiarę ola, gdyż twój aromat wzniósłby się bezpośrednio do ein sof.
Lecz, niestety, krowy nie mają piór.

Szulchan Aruch (kodeks żydowskiego Prawa): Jak pisać zwój Tory

Jeśli kurczak podczas przechodzenia na drugą stronę uległ wypadkowi drogowemu ze skutkiem śmiertelnym, to jego mięso jako niekoszerne należy wyrzucić, natomiast skórę, jako że to jest koszerny ptak (271: 1) należy wyprawić. Skóra kurczaka, aby mogła być użyta jako materiał do megili (zwoju), musi być wyprawiona (271: 1) przez dorosłego religijnego Żyda (281: 1-5) i poliniowana (271: 5); [na temat liniowania zob. 271: 2]. Należy pisać na wewęetrznej stronie skóry kurczaka (271: 3-4), specjalnym, czarnym atramentem (241: 7), trzcinowym piórem (271: 7) z należytą kawaną (religijnym skupieniem) (274: 1), a każde słowo przed zapisem powinno być odczytane na głos (274: 2).
Strony powinny być szyte scięgnem każdego typu koszernego ptaka, w tym naturalnie scięgnami kurczaka. Litery powinny mieć określony przez kodeks rozmiar i nie powinny się roznić wielkościa. Słowa winno się należycie literować, bez nekudot (wokalizacji), bo wówczas tekst nie straci kaszrut (koszerności). Na temat rozmieszczenia tekstu linii pieśni w Szemot (Exodus) 15: 1-19 oraz Dwarim (Księga Powtórzonego Prawa) 32: 1-43 zobacz 275: 3-5.

Tarjag Micwot = 613 przykazan Judaizmu:

158. Przykazanie dotyczące zbadania oznak koszerności u szarańczy.
Tradycja decyduje o tym, które gatunki moga być zjedzone przez kurczaka. Aszkenazyjskie kurczaki nie jedza jej wcale.
159. Przykazanie dotyczące stania się nieczystym przez kontakt z ośmioma gatunkami szercim (robaków pełzających). Każdy kurczak, który ma z nimi kontakt, staje się rytualnie nieczysty.
162. Nie wolno kurczakowi jeść zwierząt pełzajacych po ziemi, o ile chce zahcować czystość rytualną, aby móc przechodzić przez drogę na drugą stronę.
163. Nie wolno kurczakowi jeść zwierząt pełzajacych z owoców i tych, które legną się w ziarnie.
164. Nie wolno kurczakowi jeść zwierząt pełzających - wodnych.

165. Nie wolno kurczakowi jeść zwierząt pełzających, które legną się ze zgnilizny.
Tylko kurczak spełniający te nakazy może przejść przez drogę.

--------------------------------------------------------------------------------

Halacha: Szechita - ubój rytualny po przejściu na drugą stronę

Gdy Kurczak zostaje zakwalifikowany do przejścia na drugą stronę i jest przeznaczony do uboju, powinien być poddany specjalnej procedurze zabijania zwanej szechita, w której jego gardło jest szybko, sprawnie, precyzyjnie i bezboleśnie przecięte ostrym, doskonale gładkim nożem, zwanym chalaf przez szocheta, wysoce wytrenowanego, bogobojnego naśladowcę Tory.

Kurczak, który padł podczas przechodzenia po drodze, zanim dotarł na drugą stronę, lub został zabity w inny sposób, nie jest koszerny. Zabrania się jeść mięso z kurczaka żywego (ten zakaz jest jednym z 7 praw uniwersalnych dotyczacych Bnei Noach (nieżydów) i jest jedynym prawem koszerności, które stosuje się zarówno do Żydow jak do nie-Żydow).

Prorok Izajasz:
Kto żyw, niechaj prędko przechodzi przez drogę na drugą stronę, albowiem tak mówi Pan: na skrzydłach moich nosic was będę.

Jan Apokaliptyk - Mistyk
oto w dniu pańskicm popadłem w zachwycenie i objawił mi się kurczak przechodzący na drugą stronę (sitra achra),
uslyszałem za sobą donośny głos i obróciłem się, aby zobaczyć skąd pochodził ten głos, co mowił do mnie rzeczy tajemne i wzniosle...

a oto ujrzałem go, przepasanego złotym pasem,
głowa jego i pióra lśnily tęczowym blaskiem,
a oczy jego przenikliwe niczym dwa węgle z ołtarza pańskiego,
błyszczały jako gwiazdy nieboskłonu,
nogi jego podczas przechodzenia przez drogę,
lśniły niczym mosiądz rozpalony w piecu ognistym,
a głos jego jako głos głodnego drobiu,
przed wieczornym karmieniem ofiarnym,
i zobaczyłem, jak z prawego skrzydła wydarł pióro,
którym napisał na drodze:
"oto droga, która nazwana bedzie gościncem dla ptactwa,
nikt nią nie pójdzie, tylko wyznawcy kurczaka,
prostujcie drogi dla pokornych i uniżonych na duchu,
albowiem dzień jego lęgu jest bliski
do tych, którzy go oczekują nalezeć będzie wieczyste prawo
przechodzenia drogi na druga stronę"


Kurczak Adwentysta:
Przechodzę na dietę wegetariańską.

Kurczak Mac chicken/kosher food:
Hi, I am Chicken Little, przechodzę na drugą stronę, bo dziś Thanksgiving Day

Yasha:
Jeśli to byl kurczak - troll, to zapewne szukal drogi do śmietnika.

-------------------------------------------------------------

Mam nadzieję, że nikogo to nie obrazi


Ostatnio zmieniony przez Yasha dnia Nie 11:37, 20 Lis 2005, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:29, 20 Lis 2005    Temat postu:

Hehe Naprawdę niezłe, nawet jeśli nie wszystkie żydowskie koncepcje się zna, to można się pośmiać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaras
mrówkolep jadowity


Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie 17:06, 20 Lis 2005    Temat postu:

Neo z Matrixa:

I'm in.

Bogusław Linda:

Bo to zły kurczak był.

@ jaras:

No i co z tego, że przeszedł? Mam to gdzieś.

;-D

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yasha
Gość





PostWysłany: Nie 10:18, 15 Sty 2006    Temat postu:

WHY DID THE CHICKEN CROSS THE ROAD?

Plato: For the greater good.

Karl Marx: It was a historical inevitability.

Machiavelli: So that its subjects will view it with admiration, as a chicken which has the daring and courage to boldly cross the road, but also with fear, for whom among them has the strength to contend with such a paragon of avian virtue? In such a manner is the princely
chicken's dominion maintained.

Hippocrates: Because of an excess of light pink gooey stuff in its pancreas.

Jacques Derrida: Any number of contending discourses may be discovered within the act of the chicken crossing the road, and each interpretation is equally valid as the authorial intent can never be discerned, because structuralism is DEAD, DAMMIT, DEAD!

Thomas de Torquemada: Give me ten minutes with the chicken and I'll find out.

Timothy Leary: Because that's the only kind of trip the Establishment would let it take.

Douglas Adams: Forty-two.

Nietzsche: Because if you gaze too long across the Road, the Road gazes also across you.

B.F. Skinner: Because the external influences which had pervaded its sensorium from birth had caused it to develop in such a fashion that it would tend to cross roads, even while believing these actions to be of its own free will.

Carl Jung: The confluence of events in the cultural gestalt necessitated that individual chickens cross roads at this historical juncture, and therefore synchronicitously brought such occurrences into being.

Jean-Paul Sartre: In order to act in good faith and be true to itself, the chicken found it necessary to cross the road.

Ludwig Wittgenstein (Early): The possibility of "crossing" was encoded into the objects "chicken" and "road", and circumstances came into being which caused the actualization of this potential occurrence.

Ludwig Wittgenstein (Late): Because it had reached bedrock, and its spade was turned.

Albert Einstein: Whether the chicken crossed the road or the road crossed the chicken depends upon your frame of reference.

Aristotle: To actualize its potential.

Buddha: If you ask this question, you deny your own chicken- nature.

Salvador Dali: The Fish.

Darwin: It was the logical next step after coming down from the trees.

Emily Dickinson: Because it could not stop for death.

Epicurus: For fun.

Ralph Waldo Emerson: It didn't cross the road; it transcended it.

Johann Friedrich von Goethe: The eternal hen-principle made it do it.

Ernest Hemingway: To die. In the rain.

Werner Heisenberg: We are not sure which side of the road the chicken was on, but it was moving very fast.

David Hume: Out of custom and habit.

Saddam Hussein: This was an unprovoked act of rebellion and we were quite justified in dropping 50 tons of nerve gas on it.

Pyrrho the Skeptic: What road?

The Sphinx: You tell me.

Henry David Thoreau: To live deliberately ... and suck all the marrow out of life.

Mark Twain: The news of its crossing has been greatly exaggerated.

Gene Roddenberry: To boldly go where no chicken ...

Zenon of Elea: To prove it could never reach the other side.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin